گلکسی‌نوت ۴ با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 810 در حال آزمایش توسط اپراتورهای کره‌ای است

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ نسل جدید فبلت خود، گلکسی نوت ۴ را در دو نسخه همراه با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۵ و اگسینوس ۷ روانه‌ی بازار کرده، اما به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها در پی عرضه‌ی نسخه‌ی دیگری از گوشی‌هوشمند خود با استفاده از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ هستند.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده سامسونگ در نظر دارد تا نسخه‌ی دیگری از گلکسی‌نوت ۴ خود را همراه با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ روانه‌ی بازار کند. منابع اطلاعاتی از آزمایش نسخه‌ای از گلکسی‌نوت ۴ توسط اپراتورها خبر داده‌اند که مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ کوالکام است. این گوشی‌هوشمند توسط شماری از اپراتورهای شناخته شده‌ی کره‌ای مورد آزمایش قرار می‌گیرد. از جمله‌ی آن می‌توان به ال‌جی پلاس (+LG)، اس‌کی‌تی (SKT) و اُله (Oleh) اشاره کرد.

اسنپ‌دراگون ۸۱۰ برخلاف اسنپ‌دراگون ۸۰۵ یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی است. اسنپ‌دراگون ۸۰۵ یک تراشه‌ی چهار هسته‌ای مبتنی بر هسته‌های ۳۲ بیتی کریت است که در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۲۰ قرار گرفته است. اما در مقابل، اسنپ‌دراگون ۸۱۰ یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای مبتنی بر معماری big.LITTLE است و در آن از هسته‌های Cortex-A57 و Cortex-A53 استفاده شده است. ضمنا پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در این تراشه نیز از نوع آدرنو ۴۳۰ است. براساس شنیده‌ها تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ هنوز برای عرضه به بازار آماده نیست.

در صورتی که سامسونگ نمونه‌ای از گلکسی‌نوت ۴ را همراه با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ روانه‌ی بازار کند، باید شاهد رقابت این نسخه با نمونه‌ی مجهز به اگزینوس ۷ باشیم. هر دو تراشه‌ی تقریبا از ساختار مشابهی برخوردارند. شنیده‌هایی نیز در مورد ساخت تراشه‌ی اگزینوس با قابلیت ارتباط LTE Cat 10 به گوش می‌رسد. این تراشه قادر خواهد بود تا داده‌ها را با سرعت ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه دریافت کند. احتمالا شاهد بکارگیری این تراشه در گلکسی S6 خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات