کره‌ی شمالی دست داشتن در حمله به سونی پیکچرز را تکذیب کرد

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از حمله به سرور‌های سونی پیکچرز در ۲۴ نوامبر سال جاری میلادی، بسیاری با توجه به بی‌سابقه بودن این حمله و گستردگی آن، انگشت اتهام را به سمت کره‌ی شمالی نشانه رفتند. اما  این کشور با انتشار بیانیه‌ای تمام اتهمات مطرح شده را رد کرده است.
تبلیغات

پس از مطرح شدن اتهامات فراوان به کره‌ی شمالی در مورد حمله‌ به سرورهای سونی پیکچرز، این کشور تمامی موارد مطرح شده را رد کرد. بسیاری تهیه‌ی فیلم کمدی با مضمون کیم جونگ اون، رهبر کره‌ی شمالی را عامل اصلی این حمله عنوان کرده‌اند.

سخن گوی ورزات دفاع کره‌ی شمالی با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که سونی پیکچرز با ساخت فیلم کمدی حول محور کره‌ی شمالی یک عمل تروریستی انجام داده و شان و مقام رهبر کره‌ی شمالی را زیر سوال برده است.

سخن‌گوی وزارت دفاع کره‌ی شمالی در ادامه‌ی سخنان خود از دلایل حمله به سرور‌های سونی اظهار بی اطلاعاتی کرد، اما وی احتمال انجام حمله توسط افراد صلح جو و حامیان سیاست‌های کره‌ی شمالی را در مقابل آمریکای امپریالیست را نیز امکان‌پذیر خواند.

حمله‌ی ماه گذشته به سرورهای سونی پیکچرز بخشی از داده‌های داخلی این کمپانی را با خطر روبرو کرده است. در اثر این حملات اطلاعات محرمانه‌ی کمپانی در مورد درآمد کارکنان و همچنین شماری از فیلم‌های سونی پیکچرز پیش از اکران به سرقت رفته است. کره‌ی شمالی پیش از انجام این حمله کمپانی سونی را به دلیل ساخت فیلم The Interview مورد انتقاد قرار داده بود.

هنوز شواهد روشنی دال بر دخالت کره‌ی شمالی در حملات انجام شده به دست نیامده است. کارشناسان حوزه‌ی امنیت نیز در این مورد نظر جامعی ندارند. شماری از کارشناسان معتقدند که کره‌ی شمالی نیروی پشت پرده‌ی این حملات است، در حالی که شمار دیگری نیز نقشی برای کره‌ی شمالی در این مورد قائل نیستند.

ایالات متحده‌ی آمریکا و کره‌ی جنوبی در مورد حملات سایبری کره‌ی شمالی اظهار نگرانی می‌کنند. اخیرا حملات گسترده‌ای به سیستم بانکی، دولتی، نظامی و رسانه‌های کره‌ای شده است که براساس اطلاعات منتشر شده، این حملات از سوی کره‌ی شمالی بر علیه همسایه‌ی جنوبی مدیریت می‌شود. کره‌ی شمالی با رد اتهامات مطرح شده، نیمه‌ی جنوبی را به ایجاد اختلال در وب‌سایت‌های این کشور متهم می‌کند.

کره‌ی شمالی تقریبا ارتباط زیادی با شبکه‌ی جهانی اینترنت ندارد، اما براساس ادعای مطرح شده توسط همسایه‌ی جنوبی، کره‌ی شمالی در سال‌های گذشته در حال تربیت انواع متخصصان در حوزه‌های امنیتی و کامپیوتر هستند تا به پیشبرد اهداف این کشور در زمینه‌ی فناوری اطلاعات یاری دهند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، کره‌ی شمالی حملات سایبری را راه‌حل مناسبی برای انجام حملات نامتقارن به دشمنان خود خوانده است. نهادهای امنیتی کره‌ی جنوبی گزارش داده‌اند که به‌واسطه‌ی انتشار اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آلوده‌ی توسعه یافته در کره‌ی شمالی، ۲۰٫۰۰۰ دستگاه گوشی‌هوشمند در این کشور مختل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات