ال‌جی برای توسعه‌ی تلویزیون‌های OLED بخش اختصاصی ایجاد می‌کند

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی تلاش خود را روی ارائه‌ی پنل‌های OLED به بازار متمرکز کرده و به همین منظور، یک بخش اختصاصی برای کار روی این نوع صفحه‌نمایش‌ها احداث کرده است.
تبلیغات

 شرکت ال‌جی دیسپلی که زیرمجموعه‌ی تولید صفحه‌نمایش‌های شرکت ال‌جی الکترونیک است اقدام به احداث یک بخش ویژه برای فناوری OLED کرده و قرار است بصورت اختصاصی روی تجاری سازی دستاوردهای این شرکت در حوزه‌ی پنل‌های OLED کار کند.

این غول فناوری کره‌ی جنوبی در خصوص جاه‌طلبی خود با هدف رهبری بازار تلویزیون‌های OLED بسیار مطمئن به نظر می‌رسد و اعلام کرده هیچ ترسی از بابت اینکه تنها تولیدکننده‌ی فعال در این تکنولوژی باشد، ندارد. رقیب سرسخت ال‌جی در این حوزه، سامسونگ است که توجه خود را تا حدود زیادی از OLED برای بازار تلویزیون‌ها برداشته و روی فناوری QD LCD برای سال آینده‌ کار می‌کند. دلیل این امر به استناد سامسونگ، کمبود تقاضا برای OLED بوده اما با این وجود انتظار می‌رود سال آینده‌ی میلادی شاهد مدل‌های OLED بیشتری از سوی ال‌جی باشیم.

هدایت بخش جدید ال‌جی بر عهده‌ی یئو سنگ-دئوگ قرار گرفته که به تازگی بخاطر نقش خود در رساندن ال‌جی به رهبری بازار OLED و گسترش پایگاه مشتریان این شرکت در حوزه‌های تلویزیون و موبایل، از سمت معاون اجرایی به ریاست ترفیع گرفته بود. از این پس تمامی پروژه‌های مرتبط با OLED ال‌جی زیر چتر بخش جدید قرار خواهند گرفت. همچنین گفته می‌شود یک دپارتمان جدید نیز برای مدیریت مشتریان اصلی OLED در ال‌جی شکل گرفته است. یکی از سخنگوهای ال‌جی دیسپلی در این خصوص چنین گفته است:

ما این بخش جدید را به منظور ایجاد هماهنگی و اشتراک مساعی میان تمام بخش‌های مرتبط با OLED که تا کنون بصورت پراکنده ایجاد شده بود، تاسیس کردیم.

گفته می‌شود ال‌جی برای کاهش قیمت تلویزیون‌ها و پنل‌های OLED، طی ماه جاری میلادی تلاش می‌کند تولید خود را به ۴ برابر افزایش داده تا این فناوری به گزینه‌ی جذاب‌تری برای مشتریان بدل شود. تلویزیون OLED این کمپانی با سایز 55 اینچی، حدود ۳ میلیون وون معادل 2.765 دلار قیمت دارد. این غول فناوری کره‌ی جنوبی همچنین در تلاش است تا اثر موسوم به burn-in را در این فناوری به حداقل برساند؛ مساله‌ای که بعنوان یکی از بزرگ‌ترین ضدتبلیغ‌های OLED مطرح شده است. در این اتفاق، برخی تصاویر در استفاده‌ی بلند مدت، روی صفحه قفل شده و کیفیت را کاهش می‌دهند. ال‌جی اعلام کرده محصولات تجاری این شرکت فاقد چنین مشکلی هستند و محققان در تلاش برای رفع دائمی این مساله بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات