موسسه‌ی امنیتی ماندیانت: حمله به سونی پیکچرز بی‌سابقه و مخرب بود

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حمله‌ی هکری به سونی پیکچرز یکی از عناوین خبری مهم در طول یکی دو هفته گذشته بوده است. مؤسسه‌ی امنیتی ماندیانت (Mandiant) که در این خصوص تحقیق می‌کند، حمله‌ی صورت گرفته را بی‌سابقه خوانده است.
تبلیغات

مایکل لاینتون، مدیر اجرایی ارشد سونی، روز شنبه با ارسال ایمیلی به کارکنان این شرکت، نتیجه‌ی تحقیقات صورت گرفته توسط مؤسسه‌ی امنیتی ماندیانت را به کارکنان انتقال داد. این مؤسسه‌ی امنیتی، حمله‌ی امنیتی صورت گرفته توسط هکرها را بی‌سابقه خوانده است.

لاینتون براساس اطلاعات منتشر شده توسط کوین ماندیا، موسس نهاد امنیتی ماندیانت، این چنین اظهار نظر کرده است:

حمله‌ی امنیتی صورت گرفته بسیار وسیع‌تر از حملاتی بود که ما در گذشته با آن رو‌به‌رو بودیم. حمله‌ی اخیر با هدف تخریب و سرقت اطلاعات و انتشار عمومی این اطلاعات انجام شده است. این حمله از جانب یک گروه حرفه‌ای و سازمان یافته بصورت برنامه‌ریزی شده انجام گرفته است. بررسی‌های صورت گرفته نشان از این دارد که نه‌تنها سونی، بلکه کمپانی دیگری نیز یارای مقاومت در برابر چنین حملاتی را ندارد.

گروهی موسوم به نگهبانان صلح با ارسال ایمیلی به کارکنان سونی، این افراد را از طریق آسیب رساندن به خانواده‌هایشان تهدید کرده‌اند. لاینتون ایمیل مورد نظر را یک روز پس از دریافت ایمیل‌های تهدید آمیز نگهبانان صلح ارسال کرده است.

پس از حمله‌ی ۲۴ نوامبر، نگهبانان صلح اطلاعات حساس مالی زیادی را منتشر کرده‌اند که شامل درآمد کارمندان این کمپانی در کنار شماره‌های امنیتی کارکنان سونی است. ضمنا باید به انتشار چند فیلم اکران نشده‌ی سونی نیز اشاره کرد. از جمله‌ی این فیلم‌ها می‌توان از Annie‌ نام برد که سونی پیکچرز برای پخش آن در تعطیلات سال نوی میلادی برنامه‌ریزی کرده بود.

لاینتون در ادامه گفته:

در طول هفته‌ی گذشته و پس از انجام حمله، بسیاری از شما چگونگی این حمله و روش‌های تأمین امنیت اطلاعات را در سونی مورد سؤال قرار داده بودید. ایمیل ماندیا به روشنی مشکلی را که در حال حاضر با آن دست به گریبان هستیم، روشن می‌کند.

اف‌بی‌آی نیز در حال انجام تحقیقاتی در این مورد است. گمانه‌هایی در مورد احتمال دخالت کره‌ی شمالی در این حملات مطرح شده است. برخی از کارشناسان حتی گروه نگهبانان صلح را بخشی از برنامه‌های جدید کره‌ی شمالی برای مقابله یا غرب خوانده‌اند. شنیده‌ها حاکی است که این حملات مرتبط با فیلم کمدی آتی سونی در مورد براندازی کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌ی شمالی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات