سرویس جستجوی گوگل با طراحی متریال اندروید جذاب‌تر می‌شود

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طراحی متریال گوگل جدیدترین زبان و سبک طراحی این کمپانی است که همزمان با‌ عرضه رسمی اندروید ۵ (آبنبات چوبی) معرفی شد. با وجود اینکه بسیاری از سرویس‌های این کمپانی در حال حاضر از زبان طراحی متریال استفاده می‌کنند اما وب‌سایت اصلی این شرکت، سرویس جستجوی گوگل، از این زبان طراحی بهره‌مند نشده است.
تبلیغات

اپلیکیشن‌هایی نظیر جیمیل، گوگل درایو و نقشه گوگل با بروزرسانی اخیر از زبان طراحی متریال بهره برده‌اند که فلسفه اصلی‌ آن استفاده از شکل‌ها و طرح‌هایی شبیه‌ کاغذ است و با رنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. گوگل به تدریج تمام سرویس‌ها و وب‌سایت‌های خود را با طراحی جدید بروزرسانی‌ می‌کند اما برخی از کاربران مشتاقانه در حال گمانه زنی در این مورد هستند که سرویس‌هایی نظیر موتور جستجوی گوگل پس از اعمال طراحی متریال به چه شکل در خواهد آمد؟ اورلین سالومون یکی از همین کاربران خوش ذوق است که سرویس جستجوی گوگل را با زبان متریال از نو طراحی کرده است.

Google-material1 verge super wide

برای کسانی که تجربه کار کردن با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل با طراحی جدید را دارند، طرح سرویس جستجوی این کمپانی کمی قدیمی و خسته‌کننده به نظر می‌رسد. اما سالومون بر اساس تصورات خود صفحه اصلی وب‌سایت گوگل را باز طراحی کرده و رنگ و شمایلی کاملاً مدرن، تازه و البته جذاب به آن بخشیده است.

صفحه بی روح و یک‌دست سفید فعلی جستجوگر گوگل جای خود را به اشکال رنگی و انیمیشن‌های زیبا داده‌ است. طراحی گرافیکی سالومون از نقطه نظر استاندارد‌های زبان متریال گوگل بسیار خوب از آب درآمده و اختلاف کمی با چیزی دارد که گوگل آن را متریال می‌نامد. با وجود این نباید چندان امیدوار بود که گوگل با حرکتی غافلگیرکننده طراحی صفحه جستجوگر خود را تغییر دهد چرا که روزانه میلیونها نفر از سراسر جهان از خدمات سرویس جستجوی گوگل استفاده می‌کنند و کوچکترین اشتباه طراحی باعث به وجود آمدن مشکلات جبران ناپذیر خواهد شد. به همین دلیل به این زودی‌ها گوگل طراح جدیدی ارایه نخواهد کرد. بر این اساس خالی از لطف نیست اگر گوگل را با طراحی متریال تصور کنیم.

به نظر شما سرویس جستجوی گوگل پس از اعمال تغییرات ظاهری چه شکلی خواهد شد؟ اگر شما هم همچون سالومون دستی بر طراحی دارید، خوشحال خواهیم شد آن را با ما و دوستان زومیتی به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات