طراحان شیائومی نیز به شباهت رابط کاربری MIUI به iOS اذعان دارند

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی شیائومی با سرعت بسیار زیادی در حال ثبت انواع رکوردها در زمینه‌ی فروش است. بسیاری لقب اپل چین را به شیائومی نسبت می‌دهند، چراکه این کمپانی در بسیاری از موارد از اپل الهام گرفته است. حال طراحان شیائومی نیز به شباهت رابط کاربری MIUI با iOS اذعان کرده‌اند.
تبلیغات

 شیائومی پله‌های ترقی را با سرعت بسیار زیادی پشت سر می‌گذارد. براساس آمارهای منتشر شده این کمپانی درصدد عبور از مرز فروش ۶۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند در سال جاری میلادی است، در حالی که آمار فروش سال گذشته‌ی آن تنها ۱۳ میلیون دستگاه بود. شیائومی برای فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ریزی کرده است که در صورت دستیابی به این هدف، معادلات در بازار گوشی‌های‌هوشمند را تغییر خواهد داد. این کمپانی در نظر دارد با افزایش سرمایه‌ی خود به ۴۰ میلیارد دلار، به بزرگ‌ترین کمپانی خصوصی در جهان تبدیل شود.

یکی از نکات جالب توجه در مورد این کمپانی و محصولات آن، الهام گرفتن از اپل است. در صورتی که یکی از گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی شیائومی را در دست بگیرید، به این موضوع پی خواهید برد، چراکه رابط کاربری MIUI بسیار شبیه به iOS است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌های چینی، طراحان و متخصصان شیائومی نیز به این موضوع و شباهت زیاد MIUI به iOS اذعان دارند. با توجه به برنامه‌های شیائومی برای ورود به بازار جهانی و رقابت شدید در این بازار، شیائومی باید در آینده تغییراتی را در محصولات خود و در جهت از بین بردن شباهت‌های موجود انجام دهد، چراکه در غیر اینصورت این کمپانی نوپا با مشکلاتی از جمله شکایات پتنتی روبرو خواهد شد. شرط ورود به مناطقی غیر از بازار‌های آسیایی، ایجاد تغییرات در رابط کاربری و مواردی است که تحت پتنت سایر کمپانی‌ها قرار دارد. این موضوع تنها معطوف به اپل نبوده و سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه نیز در صورت مشاهده‌ی نقض فناوری‌های خود، برخورد نامهربانانه‌ای با شیائومی خواهند داشت.

Mi5 نسل بعدی پرچمدار شیائومی است که بنابر گمانه‌‌های موجود کلید این کمپانی برای ورود به بازار جهانی خواهد بود. باید منتظر بود و دید که آیا شیائومی تغییراتی را در طراحی ظاهری و نرم‌افزار مورد استفاده ایجاد خواهد کرد با خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات