آستون مارتین نمونه‌ی جدید DB10 را برای جیمز باند طراحی کرد

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
جیمز باند، شخصیت مجموعه داستان‌های جاسوسی است که همچون سایر ابرقهرمان‌های داستانی، از ابزار‌های خارق‌العاده‌ای استفاده می‌کند. خودرو یکی از ابزار‌های کلیدی جیمز باند است. آستون مارتین، خودروساز نام آشنای انگلستان، نمونه‌ی جدیدی از DB10 را بصورت اختصاصی برای این شخصیت داستانی توسعه داده است.
تبلیغات

 در طول تاریخ ساخت فیلم‌های سینمایی براساس مجموعه‌ی داستان‌های علمی تخیلی جیمز باند، این مامور مخفی برای حل مسائل جاسوسی از خودروهایی با برند‌های متنوع استفاده کرده است، اما به‌دلیل تعلق این مامور به سازمان جاسوسی بریتانیا، MI6 و همچنین قابلیت‌های ویژه‌ی خودروی آستون مارتین DB5 که در فیلم سینمایی Goldfinger در اختیار باند قرار گرفته بود، بسیاری آستون مارتین را خودروی اصلی جیمز باند تلقی می‌کنند. آستون مارتین برندی انگلیسی است که طرفداران آن به ساخته‌های این خودروساز بریتانیایی علاقه‌ی عجیبی دارند. یکی از این افراد، جرمی کلارکسون، مجری برنامه‌ی تلویزیونی Top Gear است.

جیمز باند در آخرین فیلم‌های خود، از خودروی آستون مارتین DBS بهره برده است، اما در فیلم بعدی، مامور 007 از خودروی جدید آستون مارتین که بصورت اختصاصی برای وی طراحی شده، استفاده خواهد کرد. این خودروی جدید DB10 نام دارد.

آستون مارتین DB10 بصورت اختصاصی برای جیمز باند توسعه داده شده است. این کمپانی هنوز اطلاعاتی از جزئیات و مشخصات فنی خودروی خود ارائه نکرده است. همانطور که در تصویر فوق نیز می‌بینید، آستون مارتین در این خودرو از الگوی طراحی شناخته شده‌ی خود در سال‌های اخیر که شامل کاپوت کشیده و جلو پنجره‌ عریض است، استفاده کرده. این خودرو حاصل همکاری مشترک تیم طراحی آستون مارتین به سرپرستی مارک رِیچمن و کمپانی EON، مسئول ساخت فیلم‌های جیمز باند است. این خودرو از لحاظ ظاهری تاحدودی شبیه به آستون مارتین V8 وَنتیج است.

آستون مارتین علاوه بر نسخه‌ی ساخته شده برای استفاده در این فیلم، ۱۰ دستگاه دیگر را از DB10 تولید خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا آستون مارتین از طراحی این خودرو در محصولات آتی خود الهام خواهد گرفت یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات