چگونه می‌توان با اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت سونی در زیر آب، عکس و فیلم گرفت؟

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
مطالعه 4 دقیقه
سونی آخرین نسل از پرچمدار خود را با دریافت بهترین گواهی ضد آب و گرد و غبار روانه‌ی بازار کرده است. این کمپانی با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات خود و برای پررنگ‌تر کردن این قابلیت، نمایشگاهی زیر آبی را در دوبی راه‌اندازی کرده که گزارش اختصاصی زومیت را از آن تقدیم حضور کردیم.
تبلیغات

 اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت سونی علی‌رغم بهره‌گیری از بدنه‌ی باریک و ساختار بسیار ظریف موفق به دریافت گواهی IP65/68 شده است. این گواهی نسل جدید پرچمداران سونی را هم‌ردیف با محصولاتی چون تلفن‌های کاترپیلار قرار می‌دهد که اختصاصا برای استفاده در شرایط سخت طراحی می‌شوند. با توجه به برخورداری از این گواهی، می‌توان اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه در داخل آب تا عمق ۱.۵ متری نگهداری کرد.

ثبت تصاویر و فایل‌های ویدئویی با استفاده از اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت در زیر آب قوانین خاص خود را دارد. با استفاده از نسل جدید گوشی‌های‌هوشمند سونی نمی‌توان به سادگی عکاسی و فیلم‌برداری در حالت عادی، در زیر آب نیز به ثبت لحظات به یادماندنی پرداخت. غیرفعال شدن صفحه‌ی نمایش این گوشی‌های هوشمند دلیل اصلی تغییر پروسه‌ی تصویربرداری در زیر آب است، چراکه به موجب فشار بیشتر در زیر آب،صفحه‌ی نمایش به درستی کار نمی‌کند. در ادامه به بررسی نحوه‌ی عکاسی و فیلم برداری با استفاده از اکسپریا Z3  و Z3 کامپکت در زیر آب خواهیم پرداخت.

سونی در اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت از سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی استفاده کرده است. سونی در این سنسور از حساسیت ایزو ۱۲٫۸۰۰ پشتیبانی می‌کند که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویر بدون نیاز به فلاش در محیط‌های کم‌نور است. با توجه به اینکه شکست نور در زیر آب تا حدودی منجر به کاهش روشنایی می‌شود، بالا بودن حساسیت سنسور را می‌توان راهکاری برای ثبت تصاویر خوب و با کیفیت در زیر آب خواند. البته همانطور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کرده‌ایم، برای استفاده از رزولوشن ۲۰.۷ مگاپیکسلی، باید دوربین را در حالت دستی مورد استفاده قرار داد.

۱. تاچ لاک - Touch Lock

SonyZ3 Int1

پس از مشخص کردن قابلیت فیلم‌برداری یا عکسبرداری در زیر آب، به سراغ پنجره‌ی Setting در اپلیکیشن دوربین می‌رویم. در پایین پنجره Touch Lock را فعال می‌کنیم. با تغییر کاربری کلید‌ تنظیم صدا می‌توان از این کلید برای عکس‌برداری استفاده کرد. در حالت عادی این کلید برای زوم استفاده می‌شود که با تغییر کاربری آن در زیر آب، به‌عنوان کلید فیزیکی ثبت تصویر از آن استفاده می‌شود. با اعمال تنظیمات مورد نظر، می‌توان در زیر آب از کلید فیزیکی شاتر روی گوشی برای آغاز فیلم‌برداری استفاده کرد. در حین فیلم‌برداری نیز با فشردن کلید تنظیم صدا، تصاویر با رزولوشن فول اچ‌دی ثبت خواهند شد، یعنی همزمان با فیلم‌برداری در حالی که صفحه‌ی نمایش قفل است، می‌توان لحظات به یادماندنی را با استفاده از کلید تنظیم صدا ثبت کرد.

۲. آغاز حالت قفل صفحه‌ی نمایش

SonyZ3 Int2

با فعال کردن قفل صفحه‌ی نمایش، سنسور تاچ غیرفعال می‌شود و با ورود گوشی‌هوشمند به آب، صفحه‌ی نمایش از فشار آب وارد شده تاثیر نخواهد پذیرفت.

۳. کلید فیزیکی شاتر

SonyZ3 Int3

کلید فیزیکی شاتر که در اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت تعبیه شده، نقش پررنگی در سهولت تصویربرداری زیر آب توسط این دو گوشی‌‌هوشمند دارد.

۴. غیرفعال کردن تاچ لاک

SonyZ3 Int4

زمانی که فیلم‌برداری یا عکسبرداری زیر آب به پایان رسید، می‌توانید به‌راحتی با کشیدن انگشت روی صفحه‌ی نمایش، قابلیت تاچ لاک را غیرفعال کنید.

۵. لذت تصاویر زیر آب

SonyZ3 Int5

مشاهده‌ی تصاویر و دنیای زیر آب بسیار هیجان‌انگیز و جالب توجه است. پیش از این امکان ثبت تصاویر زیر آب تنها با در اختیار داشتن امکانات مخصوص این کار میسر بود، اما سونی با اشاعه‌ی استفاده از گوشی‌های ضد آب و بالا بردن قابلیت‌های گوشی‌های تولیدی خود برای کار در زیر آب، امکان ثبت تصاویر از دنیای زیر آب را برای همه میسر کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات