گوگل با کروم کست در بازار استریم تلویزیونی اپل را پشت سر گذاشت

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سال گذشته، بازار استریم تلویزیونی تحت سلطه‌ی Roku و اپل قرار داشت، اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد کروم‌کست گوگل، اپل را پشت سر گذاشته و در تلاش برای یکه‌تازی در بازار است.
تبلیغات

 بنگاه تحقیقاتی Parks Associates به تازگی داده‌های جدیدی منتشر کرده که سطح تسلط برندهای مختلف بر بازار ست‌تاپ‌باکس‌ها و استیک‌های استریم تلویزیونی را مشخص می‌کند. برند Roku همچنان با سهم 29 درصدی خود از فروش سه‌ماهه اول 2014، رهبری بازار را در اختیار دارد اما گوگل با کروم‌کست موفق شده به سهم 20 درصدی دست یابد.

این مساله، اپل را به جایگاه سوم می‌فرستد؛ این کمپانی 17 درصد سهم از فروش دستگاه‌های استریم محتوای تلویزیونی به خود اختصاص می‌دهد. جالب است بدانید که آمازون نیز موفق شده با کسب 10 درصد از بازار، جایگاه چهارم را برای دستگاه Fire TV جدید خود دست و پا کند.

کروم‌کست گوگل در حقیقت از دستگاه‌های رقیب، قیمت مقرون‌ به‌صرفه‌تری داشته که شاید بتوان یکی از دلایل اصلی محبوبیت این دستگاه کوچک طی چند ماه گذشته را به همین مساله مرتبط دانست. در هر حال با توجه به قیمت ارزان‌تر، عملکردهای این دستگاه نیز در قیاس با برخی رقبا محدودتر است.

کروم کست

کروم‌کست 35 دلاری گوگل در حقیقت یک استک USB کوچک است که به پورت HDMI تلویزیون متصل می‌شود. Apple TV و Fire TV آمازون هر دو 90 دلار قیمت دارند در حالی که Roku Stick با قیمت 50 دلار و Roku 3 با قیمت 99 دلار عرضه شده است.

apple-tv-5.png

کروم‌کست قادر است به دستگاه اندرویدی یا آیفون و نیز لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز یا OS X متصل شده و محتوا و اپلیکیشن‌ها را روی تلویزیون پخش یا به اصطلاح «کست» کند. این دستگاه با سرویس‌های محبوب نظیر YouTube ،Netflix ،HBO GO و Hulu Plus کار می‌کند. همچنین کاربر قادر است محتوای موجود روی دستگاه اندرویدی یا مرورگر کروم را مستقیما روی تلویزیون پخش کند.

719ceumoxml. sl1500

تفاوت اصلی کروم‌کست گوگل با دستگاه‌های رقیب این است که با این دستگاه کوچک، شما به یک دستگاه اصلی دیگر (گوشی، تبلت، لپ‌تاپ) نیاز خواهید داشت تا بتوانید از محتوای مورد نظر خود استفاده کنید. در حالی که با در اختیار داشتن دستگاه‌های رقیب نیازی به این مورد نبوده و همگی دارای برنامه‌های دورن‌سازی شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات