بی‌اِم‌دبلیو، نسخه هیبریدی خودروهای اصلی خود را تولید می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌دبلیو با تولید خودروی مفهومی i8، نقشه‌ی راه خود را برای تولید خودورهای هیبریدی تبیین کرده بود. دو روز پیش، خودروساز ایالت باواریا اعلام کرد که نمونه‌ی هیبریدی مدل‌های خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

 بی‌ام‌دبلیو اعلام کرد با تکیه بر دستاوردهای حاصل از تولید خودروی مفهومی i8 اقدام به تعبیه موتور هیبریدی در شماری از مدل‌های خود خواهد کرد. این کمپانی اعلام کرده که ابتدا سری ۳ را با استفاده از این پیشرانه روانه‌ی بازار می‌کند. سری ۳، نمونه‌ی سدان کوچک بی‌ام‌دبلیو است که در مدل کوپه نیز ارائه می‌شود.

این کمپانی وعده‌ی معرفی اولین نمونه‌ی هیبریدی از سری ۳ را در میراماس فرانسه داده است. این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر بنزینی در کنار یک موتور الکتریک بهره خواهد برد. کمپانی مونیخی هنوز اطلاعاتی از جزئیات موتور بکار رفته در این خودرو ارائه نکرده است.

بی‌ام‌دبلیو استفاده از موتورهای هیبریدی را تنها برنامه‌ی خود برای کاهش میزان دی‌اکسید کربن خروجی موتور نمی‌داند. این کمپانی درصدد کاهش میزان دی‌اکسید کربن خروجی از موتور به میزان کمتر از ۱۰۰ گرم در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بی‌ام‌دبلیو اعلام کرده که علاوه بر کاهش میزان آلایندگی این خودرو، این موضوع باعث بهبود هرچه بیشتر تجربه‌ی رانندگی با آن می‌شود.

بی‌ام‌دبلیو سیستم eDrive خود را یک سیستم ماژولار قابل تعبیه در تمام خودروهایش می‌خواند که قادر است با استفاده از باتری‌های لیتیوم-یونی، انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو را در اختیار راننده قرار دهد. این کمپانی وعده داده تا با استفاده از باتری‌های لیتیوم-یونی جدید، هر یک از خودروها قادر به طی مسافتی ۱۰۰ کیلومتری مبتنی بر نیروی الکتریکی باشد.

پیش از این اطلاعاتی در مورد طراحی و تولید نمونه‌ی هیبریدی X5 منتشر شده بود. X5 بزرگ‌ترین SUV تولید شده توسط بی‌ام‌دبلیو است. براساس اطلاعات منتشر شده این خودرو از یک پیشرانه ی بنزینی ۲ لیتری با قدرت ۲۴۰ اسب بخار در کنار یک موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخاری بهره می‌برد. در این خودرو از یک گیربکس ۸ دنده‌ی اتوماتیک استفاده شده است. شایعاتی نیز مبنی بر تولید نمونه‌ی هیبریدی X3 شنیده می‌شود، ولی هنوز این موضوع توسط بی‌ام‌دبلیو تایید نشده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا بی‌ام‌دبلیو قادر است مشتریان خود را با پیشرانه‌های هیبریدی راضی نگه دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات