گوگل «چک باکس» را جایگزین کد «کپچا» کرد

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل مدعی است روش ساده‌تری برای شناسایی روبات‌های نرم‌افزاری در فضای اینترنت یافته که بکارگیری کَپچا (CAPTCHA) را در فرم‌‌های ورود از بین برده است. غول جستجو یک چک باکس ساده را جایگزین کپچا کرده است.
تبلیغات

گوگل از دیروز استفاده از یک چک باکس را جایگزین کپچا کرده است. کپچا کادری است که حروف و اعداد بصورت نامنظم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و کاربر باید آن‌ها را به ترتیب نوشته شده در کادر دیگری وارد کند. این پروسه به دلیل شناسایی کاربران واقعی از روبات‌های نرم‌افزاری صورت می‌گیرد. گوگل استفاده از چک باکس ساده را در دستور کار قرار داده است. برای استفاده از روش جدید کافی است کادری را که در جلوی عبارت «I'm not a robot» قرار گرفته، کلیک کرد.

گوگل متد جدید شناسایی روبات‌های نرم‌افزاری را «No Captcha reCapthcha» نام گذاری کرده است. شاید بسیاری سیاست گوگل را یک قدم رو به عقب بدانند. این کمپانی اخیرا موفق به توسعه‌ی هوش‌مصنوعی شده که از طریق آن قادر است بدون نیاز به دخالت عامل انسانی، تمامی کپچاها را بصورت نرم‌افزاری تشخیص دهد.

واینی شت، مدیر پروژه‌ی reCaptcha با انتشار پستی در وبلاگ خود در مورد روش جدید گوگل چنین اظهار نظر کرده است:

شاید API روش جدید که reCaptcha نام دارد بسیار ساده به نظر برسد، اما پشت پرده شرایط بگونه‌ی دیگر و پیچیده است.

در روش جدید، رفتار کاربر قبل، بعد و در زمان نمایش چک‌باکس reCaptcha تحت نظر قرار می‌‌گیرد. در گجت‌های موبایل نیز روش جدید بصورت تصویری نمایش داده می‌شود که کاربر باید از مجموع تصاویر نمایش داده شده در قسمت زیر، تصویر مشابه را یافته و روی آن کلیک کند.

وی در ادامه گفت:

سرویس‌هایی چون اسنپ‌چت، وُردپرس، هامبل باندل و شماری دیگر که این روش را جایگزین روش کپچا کرده‌اند، خبر از نتایج امیدوار کننده‌ای دارند. برای مثال در هفته‌ی گذشته بیش از ۶۰ درصد از ترافیک وردپرس و ۸۰ درصد از ترافیک هامبل باندل، از روش جدید استفاده کرده‌اند که نتیجه‌ی آن ورود سریع‌تر به حساب کاربری است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات