پتنت جدید اپل انتقال متن و تصویر ترسیم شده روی سطوح دیگر را برای آیفون و آیپد میسر می‌کند

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنتی را برای یک قلم به ثبت رسانده که با استفاده از آن می‌توان متون نوشته شده و تصاویر ترسیم شده روی هر سطحی را عینا به گجت‌هایی چون آیفون یا آیپد انتقال داد.
تبلیغات

با استفاده از پتنت جدید اپل می‌توان با ترسیم اشکال یا نوشتن متون روی هر سطحی، تصاویر را به گجت‌هایی نظیر آیفون و آیپد انتقال داد. از جمله‌ی کاربردهای این پتنت می‌توان به استفاده از آن در کلاس‌های درس اشاره کرد. برای مثال مدرسان می‌توانند با استفاده از این قلم و نوشتن موارد دلخواه خود روی تخته، این موارد را همزمان به آیپد‌ دانش‌آموزان انتقال دهند.

قابلیت تعویض نوک در این قلم امکان استفاده از آن برای نوشتن در سطوح مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین نمونه‌ای مخصوص استفاده روی صفحات نمایش نیز پیش‌بینی شده تا از این قلم بتوان روی آیپد استفاده کرد. این قلم را می‌توان در سه حالت فعال کرد؛ خارج کردن از داک، تماس نوک آن با یک سطح یا فعال شدن توسط کاربر بصورت دستی.

در حال حاضر قلمی با نام Livescribe 3 تعدادی از ویژگی‌های اشاره شده در پتنت اپل را در خود دارد. در این قلم از یک دوربین فروسرخ در نوک قلم برای ثبت اشکال ترسیم شده استفاده می‌شود. ضمنا نمی‌توان این قلم را در سطوح مختلف مورد استفاده قرار داد٬ بلکه باید آن را روی صفحه‌ی مخصوص استفاده کرد. ضمنا این قلم انرژی زیادی مصرف می‌کند. پتنت اپل سال ۲۰۱۰ ثبت شده است.

استیو جابز شدیدا با استفاده از قلم در گجت‌های الکترونیک مخالف بود، اما اپل نشان داده که در صورت نیاز می‌تواند از فلسفه‌ی موسس خود روی برگرداند و برای باقی ماندن در چرخه‌ی رقابت، محصولاتی را با ویژگی‌های جدید روانه‌ی بازار کند. مشخص‌ترین مثال برای این موضوع، تولید آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ است. با توجه به موفقیت گلکسی‌نوت سامسونگ که با قلم روانه‌ی بازار می‌شود، شایعاتی نیز مبنی بر همراه شدن جی۴ ال‌جی با قلم موسوم به جی‌پن مطرح شده است. حال باید دید سرانجام این ماجرا به کجا ختم خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات