گزارش زومیت از افتتاحیه مرکز آموزش تخصصی سامسونگ

سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
امروز سامسونگ در مجموعه فنی و حرفه‌ای شهید سهی٬ مرکز آموزش تخصصی برای جوانان را افتتاح کرد. این مرکز با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران راه‌اندازی شده است.
تبلیغات

مرکز آموزش تخصصی سامسونگ یکی از مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش ۵۰۰ نوجوان است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران در میدان بهمن راه‌اندازی شده است. هدف از ساخت این مرکز آماده‌سازی نوجوانان برای ورود به بازار کار و خلق فرصت‌های شغلی متناسب با استعداد آنها است. در این مرکز دانش‌آموزان با شیوه‌های به‌روز تعمیر تجهیزات جدید الکترونیکی آشنا می‌شوند. فارغ التحصیلان مهارت‌هایی همچون نصب و تعمیر ماشین لباس‌شویی، کولر، یخچال، محصولات صوتی و تصویری، موبایل، لپ‌تاپ و تبلت را فرا می‌گیرند.

کمپین امید برای جوانان

در همین راستا امروز ۹ دی‌ماه ۹۳ این آموزشگاه با حضور اصحاب رسانه‌ و مقامات مرتبط افتتاح شد. در ابتدا نشستی خبری با حضور دوک پارک، مدیر دفتر سامسونگ در ایران، مهتاب کرامتی به عنوان سفیر کمپین کودکان کار، رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس برگزار شد. پارک اعلام کرد که سامسونگ با ساخت این مرکز آموزشی در نظر دارد سالانه ۶۰۰ نفر را برای آموزش رایگان در این مرکز ثبت نام کرده و در پایان دوره‌ برخی از آنها را به استخدام سامسونگ درآورد. مابقی افراد نیز با کسب مهارت‌ می‌توانند در بازار مشغول کار شوند.

در ادامه بازدیدی از تجهیزات این مرکز صورت گرفت.

 افتتاح مرکز آموزش تخصصی سامسونگ

سپس حاضرین در سالن آمفی‌تئاتر جدید مرکز فنی و حرفه‌ای شهید سهی حضور یافته و دوک پارک به سخنرانی پرداخت. وی گفت:

در این مدت که تجربه زندگی و کار در کشور ایران را داشتم، نوجوانان و جوانان ایرانی را بسیار بااستعداد و خلاق یافتم. اما آموزش به تنهایی پاسخگوی ورود افراد به بازار کار و بهره‌گیری از توانایی‌ها و استعدادهای جوانان و نوجوانان نیست. سامسونگ این مسئله را مورد توجه قرار داده و آکادمی مهندسی سامسونگ که امروز در تهران افتتاح می‌شود نیز، پیرو همین تفکر شکل گرفته است. این مرکز بخشی از برنامه جهانی «مهندسان آینده» سامسونگ و از جمله مهم‌ترین بخش‌های مسئولیت اجتماعی ما در کشور پهناور ایران است. در مرکز آموزش تخصصی سامسونگ، افراد می‌آموزند که چگونه تکنولوژی را به خدمت گرفته تا پس از اتمام دوره بتوانند به سرعت وارد بازار کار شده یا بتوانند به عنوان کارآفرین، ایده‌های ناب تجاری خود را تحقق بخشند.
دوک پارک

وی در ادامه افزود:

مرکز آموزش تخصصی سامسونگ تهران همگام با کمپین امید برای جوانان و همسو با دیگر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ یعنی پروژه کتابخانه‌های گویا و مدارس هوشمند، افتتاح می‌شود. سامسونگ تاکنون موفق شده 12 کتابخانه گویا را برای استفاده نابینایان در 12 شهر مختلف ایران و 10 مدرسه در مناطق محروم شهر تهران تجهیز کند.
افتتاح مرکز آموزش تخصصی سامسونگ

سپس فیلمی از راه‌اندازی اولین کتابخانه گویا در بیرجند نمایش داده شد؛ برنامه‌ای در راستای کمپین کودکان امید با حمایت سامسونگ که هدفش تولید محتوای صوتی برای کودکان نابینا و کم‌بینا است. مهتاب کرامتی به عنوان سفیر کمپین کودکان امید ضمن تقدیر از سامسونگ و حمایت‌هایش از این کمپین گفت:

حضور من در کمپین کودکان و جوانان امید سامسونگ، بهانه‌ای شد تا بیش از پیش به اهمیت مسئله آموزش و نقش و وظیفه‌ای که سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری در این بخش می‌توانند ایفا کنند، پی ببرم. در حال حاضر حدود 30 درصد از جمعیت جوان ایران 15 تا 17 ساله‌اند و برای داشتن آینده‌ای روشن، نیازمند آموزش‌های هدفمند هستند.
مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی بازیگر باسابقه سینمای ایران در ادامه گفت:

شرکت سامسونگ در این کمپین علاوه بر این‌که توجه ویژه‌ای به کودکان نابینا داشته و سعی کرده امکانات لازم را برای آموزش این قشر از کودکان در 12 شهر ایران فراهم کند، به آموزش نوجوانان نیز نگرش خاصی داشته و سعی کرده با فراهم کردن امکانات و تجهیزات، به آموزش و توانمند‌سازی آنها کمک کند. طبق آمار ارائه شده تنها دو درصد از بودجه آموزش و پرورش به تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص پیدا می‌کند، که رقم بسیار کمی است. به همین دلیل بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی، توان کافی برای تجهیز و نوسازی ندارند و حضور بنگاه‌های اقتصادی در کنار نهادهای دولتی و غیردولتی که از این امر حمایت می‌کنند، با ارزش است.

وی همچنین با بیان مشکلات جوانان در زمینه اشتغال افزود:

بسیاری از کودکان و نوجوانان در شهر بزرگ تهران به دلیل این‌که از امکانات آموزشی کافی و با کیفیت برخوردار نیستند، نمی‌توانند در آینده شغل مناسبی پیدا کنند؛ و وجود مراکزی نظیر مرکز آموزش تخصصی سامسونگ، می‌تواند نگاه آنها را به کار و آینده تغییر دهد و حتی از آنها کارآفرینانی موفق بسازد که در پیشرفت و توسعه سرزمین عزیزمان راهگشا باشند.

سپس عبدالرضا عزیزی٬ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از این حرکت تقدیر کرده و گفت:

چنین حرکت‌هایی از سوی شرکت‌های خارجی فعال در بازار ما، می‌تواند به بهبود وضعیت اشتغال در کشور کمک کند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم محصولات شرکتی چون سامسونگ در کشور ما به فروش می‌رسد، پس بهتر است با این حرکت‌ گامی در جهت رفع مشکل اشتغال برداشته شود.
کوروش پرند

دکتر کوروش پرند، رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور هم در این مراسم تاکید کرد که سازمان زیر نظرش آمادگی خود برای توسعه همکاری‌ها با شرکت سامسونگ را دارد. وی همچنین قول مساعد داد که از کمپین کودکان امید هم حمایت کند.

کمپین امید برای جوانان

در پایان مراسم نیز از همه افرادی که برای ساخت و راه‌اندازی مجموعه آموزشی تخصصی سامسونگ تلاش کرده بودند، تقدیر شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات