بزرگ‌ترین سنگ تراشیده شده توسط دست انسان کشف شد

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
در نگاه اول به نظر می‌رسد این تخته سنگ یک شاهکار مهندسی امروزی باشد اما این سنگ 2000 سال پیش به دست انسان‌ها برای ساخت یکی از معابد مجلل آن زمان تراشیده شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 جالب است بدانید که سنگی که در تصویر بالا می‌بینیم، بزرگترین قطعه سنگ شناخته شده است که توسط دست انسان تراشیده شده! ابعاد این تخته سنگ که در معدنی در لبنان توسط باستان‌شناس آلمانی کشف شده برابر  19.5 در 6 در 5.5 متر است و تخمین زده شده که وزنی معادل 1650 تن داشته باشد.

موسسه باستان‌شناسی آلمان در این مورد می‌گوید:

میزان صافی این سنگ نشان می‌دهد که این سنگ مورد حمل‌و‌نقل قرار گرفته بدون این که از قبل به چند تکه تبدیل شود. البته احتمالا در طول حمل‌و‌نقل آسیب دیده است.

در واقع تخته سنگ‌های دیگری که در این ناحیه پیدا شده‌اند همه کوچکتر از این سنگ بوده‌اند. برای مثال بزرگ‌ترین سنگی که پیش از این در این ناحیه پیدا شده بود 1240 تن وزن داشت که البته آثار صدمه در نقاط مختلف آن وجود دارد. این امر نشان می‌دهد که این تخته سنگ‌ها حرکت داده شده‌اند و پس از آن که مشاهده شده هنگام حمل و نقل آسیب می‌بینند، به حال خود رها شده و برنامه ساخت‌و‌ساز آنها متوقف شده است.

طبق برآوردها قدمت این سنگ‌ها به 2000 سال پیش می‌رسد و به نظر می‌رسد قرار بود از این سنگ‌ها برای ساخت یکی از معابد اصلی آن زمان استفاده شود. به نظر شما روش حمل‌و‌نقل این سنگ‌ها چگونه بوده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات