گوگل امکان ویرایش اسناد آفیس مایکروسافت را در جیمیل فراهم کرد

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
امروز گوگل از قابلیت جدیدی در سرویس جیمیل پرده برداشت. از این پس کاربران جیمیل قادر خواهند بود تا اسناد آفیس را که در قالب ضمیمه‌ی ایمیل دریافت می‌کنند، بصورت مستقیم در این سرویس ایمیل ویرایش کنند.
تبلیغات

پیش‌تر زمانی که یک سند آفیس در قالب ایمیلی دریافت می‌شد، جیمیل دو امکان را پیش روی کاربر قرار می‌داد. یکی ذخیره‌ی فایل پیوست در گوگل‌درایو و دیگری دریافت این فایل بود، اما هم‌اکنون می‌توان اسناد دریافتی را در جیمیل ویرایش کرد. این قابلیت اسناد آفیس مایکروسافت را تبدیل به اسناد گوگل داکس، شیتس یا اسلایدز می‌‌کند و از این طریق می‌توان تغییرات مورد نظر را اعمال کرد.

با استفاده از این قابلیت و تبدیل اسناد آفیس به اسناد گوگل درایو، می‌توان به فایل‌های ضمیمه‌ی یک ایمیل از هر مکان و از هر ابزار دسترسی پیدا کرد، چراکه در پروسه‌ی تبدیل، این فایل‌های بصورت خودکار در گوگل درایو نیز ذخیره می‌شوند.

edit from gmail

گوگل پشتیبانی از ۱۵ فورمت اسناد آفیس را به لیست قابلیت‌های ویرایش اسناد گوگل درایو خود اضافه کرده است. این کمپانی همچنین پشتیبانی از جدول‌ها، تصاویر و نمودارها نیز بهبود بخشیده است.

مایکروسافت و گوگل در زمینه‌ی ارائه‌ی قابلیت‌های نرم‌افزاری مبتنی بر سرویس‌های ذخیره‌ی ابری رقابت شدیدی را با یکدیگر در پیش گرفته‌اند. مایکروسافت با تکیه بر آفیس و گوگل با تکیه بر سرویس جیمیل خود، سایر سرویس‌ها را بیش از پیش با یکدیگر هماهنگ می‌کنند. مایکروسافت به امکان ویرایش اسناد در سرویس وان‌درایو خود بسنده نکرده و حتی این قابلیت را به دراپ‌باکس نیز انتقال داده است. یقینا در آینده‌ی نزدیک شاهد در پیش گرفتن استراتژی مشابهی توسط مایکروسافت برای هماهنگ کردن سرویس ایمیل آتلوک، آفیس آنلاین و وان‌درایو خواهیم بود.

دراپ باکس نیز پس از تصاحب سرویس ایمیل Mailbox و همکاری با مایکروسافت در زمینه‌ی پشتیبانی از قابلیت ویرایش اسناد آفیس در سرویس ذخیره‌ی ابری خود، به آرامی در حال تبدیل شدن به ضلع سوم و قدرتمند این نبرد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات