شبکه سراسری 4G ایرانسل راه‌اندازی شد

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
پس از اخذ پروانه رسمی ارتقاء شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت آمیز خدمات نسل سوم باند پهن همراه در بیش از 73 شهر کشور توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE (نسل چهارم) بعنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل راه اندازی شد.
تبلیغات

با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باندپهن همراه کشور می‌توانند، اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند و با استفاده از "سیم‌کارت‌های Usim" بعنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات نسل چهارم را جایگزین سایر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند. نسل چهارم یا 4G تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تأخیر زمانی، استفاده هم‌زمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

همچنین هم‌زمان با راه اندازی رسمی این خدمات در مناطق تحت پوشش و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم‌های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازار عرضه شد. با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از گوشی‌های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE را دارا هستند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌سازند.

چرا نسل‌های بالاتر؟

در خصوص برخی از مزایای نسل‌های بالاتر باندپهن همراه می‌توان به انتقال اطلاعات با کیفیت بهتر، امکان استفاده از گوشی تلفن همراه به عنوان دفتر کار سیار، امکان تبدیل گوشی تلفن همراه به باجه بانکی همراه با قابلیت انجام کلیه عملیات بانکی، امکان توسعه آموزش مجازی در نقاط مختلف کشور بر بستر اینترنت پهن باند، دریافت و مشاهده برنامه‌های تلویزیونی از طریق تلفن همراه باکیفیت فوق‌العاده و ارائه محتواهای صوتی و تصویری متنوع با کیفیت بالا اشاره کرد.

با استفاده از خدمات 4G امکان استفاده از برنامه‌های کاربردی و محصولات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد به شکلی که با بهره‌مندی از پهنای باند چندین برابر اینترنت نسل‌های دیگر، چند کاربر می‌توانند به‌طور هم‌زمان از حساب اینترنت یک خط استفاده کنند. به این منظور، مودم‌های 4G برای سهولت دسترسی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت برتر از سوی ایرانسل به بازار عرضه شده است.

این زیرساخت پیشرفته از طریق ایجاد دسترسی عموم مردم به اینترنت همراه با کیفیت امکانات وسیعی همچون خدمات دولت الکترونیک، پرداخت و بانکداری همراه، سلامت همراه، آموزش مجازی و نیز خدمات سازمانی بر بستر موبایل را برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی در راستای رسیدن به جامعه پیشرفته ایرانی ایجاد می‌کند تا علاوه بر بهبود تجربه زندگی دیجیتال، منجر به رونق بیشتر در بازار کسب‌و‌کار شود.

پوشش زنده زومیت از کنفرانس ایرانسل را در این آدرس دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات