بررسی تبلت‌های جی پد 10.2 و 7.0 ال‌جی

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
مطالعه 17 دقیقه
طی چند سال اخیر، تبلت‌های میان‌رده‌ی بسیاری را زیر ذره‌بین زومیت قرار دادیم، اما در بازار میان‌رده‌ها با کمتر تبلتی برخورد کردیم که از کیفیت ساخت مطلوب و قابلیت‌های کاربردی مناسب بهره ببرد. دو تبلت میان‌رده‌ی LG G Pad 7.0 و LG G Pad 10.0 از این قاعده مستثنی هستند. با بررسی زومیت از این دو میان‌رده‌ی جذاب همراه باشید.
تبلیغات

هر ساله به تعداد برندها و انواع مختلف تبلت‌ها در بازار افزوده می‌شود و تقریبا بیشتر برند‌های مطرح صنعت گوشی‌های هوشمند، ساخت تبلت را هم جزو اولویت‌های خود قرار داده‌‌‌اند. تبلت‌های جدید شرکت کره‌ای ال‌جی با نام‌های جی‌ پد 10.1 و جی پد 7.0 در بازار سخت و پر تنش میان‌رده‌ها، عرضه شده‌اند. بازاری که مملو از تبلت‌های چینی است.

این مسئله را باید قبول کنیم که ال‌جی توانسته است در چند سال اخیر و به خصوص دو سال گذشته، گام‌های مثبت و خوبی را در عرصه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند اندرویدی بردارد و به یکی از برند‌های معتبر این حوزه تبدیل شود. اما این کمپانی به همین مورد بسنده نکرده و در کنار گوشی‌های هوشمند، به ساخت و توسعه‌ی تبلت هم مشغول شده است. تبلت‌های جدید سری G Pad ال‌جی هر دو قادر به اتصال به شبکه‌ی وای‌فای هستند اما سیم‌کارت نمی‌خورند و امکان اتصال به شبکه‌های 3G و 4G در آن‌ها وجود ندارد.

طراحی و سخت‌افزار

زبان طراحی و ساختار ظاهری این دو تبلت، یک استاندارد مشخص را دنبال می‌کند. در نگاه اول، وقتی با مدل ده اینچی برخورد می‌کنیم، متوجه طراحی بدنه‌ی نسبتا زیبا و گرد در لبه‌های کناری خواهیم شد. با وجود اینکه این طراحی و ارگونومی در مدل هفت اینچی هم رعایت شده، اما نسخه‌ی بزرگ‌تر کمی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. 

جنس بدنه‌های هر دو تبلت از پلاستیک نسبتا مرغوبی تهیه شده که با یک بار در دست گرفتن آن‌ها، متوجه این موضوع خواهید شد. این پلاستیک مستحکم و با دوام به نظر می‌رسد. در طول حدود ۱۰ روزی که مشغول استفاده از این تبلت‌ها بودیم متوجه‌ خط و خش یا آسیب در بدنه‌ی تبلت‌ها نشدیم. رنگ قرمز بدنه‌ی تبلت ۱۰ اینچی علاوه‌ بر زیبایی خاصی که دارد، در جنس و واکنش بدنه نسبت به لک و خش هم تاثیر گذاشته است و ما کمتر شاهد بروز لکه یا اثر انگشت بر روی آن هستیم.  این موضوع باعث می‌شود تا همواره تبلت، رنگ قرمز جذاب خود را حفظ کند و جلوه‌ی ظاهری آن در سطح خوبی باقی بماند. اگر به رنگ قرمز علاقه داشته باشید، شدیدا جذب جی‌پد ۱۰ اینچی خواهید شد.  این تبلت از طراحی ساده و در عین حال بسیار شیکی بهره می‌برد. پوشش پلاستیکی پشت دستگاه نیز از جنس خاصی است که اصطکاک مناسبی را با دست ایجاد می‌کند تا در هنگام استفاده، تبلت از دست کاربر سُر نخورد. همین جنس بدنه در جی پد ۷ نیز استفاده شده است.

جی پد هفت اینچی کاملا در یک دست جای می‌گیرد و ابعاد استانداردی دارد که کار کردن با آن را نسبت به تبلت‌های دیگر آسان‌تر می‌کند. دلیل این موضوع نیز حاشیه نسبتا کم دور صفحه نمایش تبلت است. ۱۸۹ میلی‌متر طول و ۱۱۳ میلی‌متر عرض با ضخامت ۱۰ میلی‌متر برای یک تبلت 293 گرمی، نوید دستگاهی خوش‌دست را برای کاربران مشکل‌پسند تبلت‌ها می‌دهد. لبه‌های منحنی شکل دستگاه باعث شده‌اند تا تبلت به خوبی در دست جای بگیرد. گرد بودن لبه‌ها در مدل ده اینچی به خاطر بزرگی آن، به راحتی قابل مشاهده است که ظاهری متفاوت به دستگاه داده است. جی پد ۱۰ اینچی نیز ۵۲۳ گرم وزن و ۸.۹ میلی‌متر ضخامت دارد تا بتوان از تبلت برای کاربرد طولانی مدت استفاده کرد. بر روی هر دو تبلت، به غیر از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و ورودی میکرو USB، یک درب کوچک نیز مشاهده می‌کنیم که در زیر آن ورودی کارت حافظه ذخیره‌سازی microSD قابل مشاهده است.

بررسی تبلت ال‌جی جی پد ۱۰ و ۷ اینچی

به طور کلی، اگر به دنبال تبلتی هستید که به راحتی در دست جای بگیرد و مشکل خاصی را برای حمل و نقل ایجاد نکند، جی پد هفت اینچی انتخابی مناسب‌تری است. در ادامه‌ مقایسه مشخصات فنی دو تبلت ۷ و ۱۰ اینچی جی پد ال‌جی را مشاهده می‌کنید. این دو تبلت در بسیاری از موارد از سخت‌افزار یکسانی بهره می‌برند:

بررسی تبلت‌های ال‌جی جی پد ۱۰ و ۷ اینچی

لوگوی ال‌جی در قسمت پایین صفحه نمایش و همچنین پشت دستگاه هک شده‌ است. در پشت تبلت ۷ اینچی یک دوربین ۳.۱۵ مگاپیکسلی و در پشت مدل ۱۰ اینچی یک دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است. طراحی بخش قرار گیری دوربین به شکلی است که کمی برآمدگی در دل بدنه‌ ایجاد کرده است. محل اتصال درگاه microSD نیز با پوشش‌های پلاستیکی مخفی شده تا یکپارچکی بدنه‌ی دستگاه حفظ شود.

نمایشگر

در قسمت نمایشگر، هر دو تبلت ۷ و ۱۰ اینچی جی‌پد از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و پنل IPS با پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ استفاده می‌کنند. به این ترتیب تبلت ۷ اینچی از تراکم ۲۱۶ پیکسل در هر اینج بهره می‌برد، اما مدل بزرگتر از تراکم ۱۴۹ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. این تراکم پیکسلی برای یک تبلت میان رده قابل قبول است اما به راحتی می‌توان پیکسل‌ها را مخصوصا در مدل ۱۰ اینچی تشخیص داد.

تبلت ال‌جی جی پد

خوشبختانه ال‌جی از پنل IPS LCD در تبلت‌های خود بهره برده که باعث ارائه زاویه دید وسیع و دقت کافی در نمایش رنگ‌ها شده است. به این ترتیب به راحتی می‌توان از جی‌پدهای ال‌جی برای تماشای ویدیو یا اجرای اپلیکیشن‌های سرگرمی و امور مرتبط با محتوا بهره برد.

عمق رنگ مشکی نیز در این تبلت بسیار خوب است و به موجب آن کنتراست تصویر در سطح قابل قبولی ارائه می‌شود. شدت روشنایی این صفحه‌نمایش اندکی کم است و به راحتی نمی‌توان تصویر تبلت‌ها را زیر نور شدید خورشید مشاهده کرد. 

دوربین 

همچون بسیاری از تبلت‌های دیگر بازار، نباید از تبلت‌های جی‌ پد ال‌‌جی انتظار دوربین قوی برای عکس‌برداری یا فیلم‌برداری داشته باشیم. مدل ۱۰ اینچی از دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد که وضعیت بهتری نسبت به مدل ۷ اینچی با دوربین ۳.۱۵ مگاپیکسل دارد. چرا که دوربین جی پد ۱۰ نه تنها از نظر کیفیت، بلکه از نظر امکانات مانند فوکوس خودکار، عکس‌برداری پاناروما و تشخیص چهره، یک سر و گردن بالاتر از مدل ۷ اینچی است که این قابلیت‌ها را ندارد. همچنین جی پد ۱۰ می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080p ضبط کند اما مدل ۷ اینچی به رزولوشن 720p بسنده کرده است. 

LG G Pad Camera

در جلوی هر دو تبلت یک دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی جای داده شده که برای تهیه عکس سلفی مناسب نیست و فقط می‌توان برای مکالمه‌های تصویری تحت اپلیکیشن‌هایی همچون اسکایپ یا وایبر از آن بهره برد.

دوربین‌ها ابزار مناسبی برای عکس‌برداری نیستند اما اگر قصد دارید تا با تبلت خود عکاسی کنید، جی‌پد‌ها نا امیدتان خواهند کرد:

نمونه‌ی عکس‌های گرفته شده با جی‌ پد 10.1:

[widgetkit id=1121]

نمونه‌ی عکس‌های گرفته شده با جی پد 7.0:

[widgetkit id=1122]

اسپیکر

خروجی صدا در هر دو تبلت جی‌پد مورد بررسی ما، نه خیلی خوب، اما راضی‌کننده بودند. وقتی به پشت دستگاه‌ها نگاه کنیم، دو اسپیکر کوچک در دو سوی بدنه‌ی تبلت‌ها مشاهده می‌شود که در هنگام استفاده مکمل یکدیگر خواهند بود. بلندی صدا در این تبلت‌ها، آن‌قدرها زیاد نیست ولی کیفیت و وضوح راضی‌کننده‌ای دارند و می‌توان برای مثال در هنگام تماشای فیلم در محیط‌های آرام، از آن‌ها به خوبی استفاده کرد.

ارتباطات

امکانات ارتباطی دو تبلت G Pad 7 و G Pad 10.1 تقریبا شبیه به یکدیگر است. هر دو مدل دارای وای‌فای از نوع دو باند 802.11 a/b/g/n و بلوتوث 4.0 هستند. امکاناتی مانند وای‌فای دایرکت، هات اسپات و DLNA از دیگر قابلیت‌های موجود در این دو تبلت هستند. یکی از مشخصه‌های برخی گوشی‌ها و تبلت‌های ال‌جی، وجود پورت اینفرارد است. دو تبلت جی‌پد مورد بررسی ما از پورت اینفرارد بهره می‌برند که برای کنترل دستگاه‌های صوتی و تصویری مجهز به این تکنولوژی مانند تلویزیون و دستگاه‌های پخش می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

هیچ‌کدام از این تبلت‌ها از خروجی‌هایی مانند MHL یا مینی HDMI برای انتقال تصویر به نمایشگرهای دیگر مانند تلویزیون برخوردار نیستند. اگر از مخاطبان رادیویی هم هستید، باید بگوییم که با هیچکدام از این دو تبلت نمی‌توانید به برنامه‌های رادیویی گوش دهید. از طرفی امکان استفاده از سیم‌کارت هم در هیچ‌یک از این دو تبلت وجود ندارد اما اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که به یک تبلت در کنار گوشی نیازمندید، مطمئنا یکی از انتخاب‌های مناسب، تبلت‌های جی‌پد به خاطر پشتیبانی کامل از اپلیکیشن QPair است. در بخش نرم‌افزار توضیح داده‌ایم که کاربرد QPair برای ارتباط بین گوشی و تبلت به چه صورت خواهد بود.

نرم‌افزار

تبلت‌های LG G Pad 10.1 و 7.0 هر دو دارای نسخه‌ی ۴.۴.۲ اندروید کیت‌کت با رابط کاربری اختصاصی ال‌جی به نام Optimus UI هستند. نباید در کل انتظار رابط کاربری گوشی‌ پرچمدار جی 3 را در این تبلت‌ها داشت، ولی رابط کاربری علاوه بر سادگی که بی شباهت به اندروید خام نیست، مقداری از قابلیت‌های ظاهری G3 را هم به ارث برده است.

LG GPad 10.1 & 7.0 Review

نحوه‌ی بازکردن قفل نمایشگر، به کارگیری ویجت‌ها و اپلیکیشن‌های چندرسانه‌ای، همگی مواردی هستند که در گوشی‌های جدید و پرچمدار کمپانی ال‌جی مشاهده کرده‌ایم. در ادامه بهتر است به توضیح چند قابلیت و اپلیکیشن‌هایی که در این تبلت‌ها به کار رفته است، بپردازیم.

از بارزترین نرم‌افزارهایی که در این دو تبلت خودنمایی می‌کنند، می‌توان به Qpair اشاره داشت که چندی پیش مقاله‌ای تحت عنوان «اپلیکیشن QPair ال‌جی چگونه تبلت و گوشی‌ هوشمند را به یکدیگر متصل می‌کند؟» برای تشریح کامل این قابلیت منتشر کردیم. به طور خلاصه، اپلیکیشن QPair باعث ارتباط گوشی با تبلت شده و دریافت تماس‌ها، پیامک‌ها و اعلانات شبکه‌های اجتماعی را بر روی صفحه‌ی تبلت امکان‌پذیر می‌کند. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری سرویس‌های اتصال به اینترنت در کسری از ثانیه از گوشی به تبلت توسط این برنامه امکان پذیر است.

LG G Pad 10.1 & 7.0 Zoomit Review

شاید قابلیت Dual Window در گوشی جی ۳ برای کاربران آن‌قدرها مورد استفاده قرار نگرفته باشد، اما وجود آن در تبلت‌های ۷ و ۱۰ اینچی می‌تواند بسیار مفید باشد. هر دو تبلت G pad مورد بررسی ما، از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت به کاربر کمک می‌کنند تا به سادگی به دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر دسترسی داشته باشد.

LG G Pad 10.1 & 7.0 Review

قابلیت  Knock Code که به طور ویژه در گوشی‌های جدید ال‌جی استفاده می‌شود، در تبلت‌های G Pad هم مشاهده می‌شود. Knock Code بازکردن قفل صفحه تبلت را به شیو‌ه‌ای متفاوت برای کاربر امکان‌پذیر می‌سازد. ناک‌کد صفحه را به ۴ بخش تقسیم می‌کند تا بتوانید یک الگوی خاص را برای باز کردن قفل صفحه تعریف کنید. مثلا شما می‌توانید تعیین کنید که اگر سه بار در خانه اول و دو بار در خانه چهارم، صفحه را لمس کردید، قفل تبلت باز شود.

Quick Remote به وسیله‌ی فرستنده‌ی اینفرارد که بر روی این تبلت‌های ال‌جی تعبیه شده است، کنترل از راه دور دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلویزیون و پخش‌کننده‌های Blu-ray و DVD را برای کاربر امکان‌پذیر می‌سازد. Smart Cleaning برای پاک‌سازی و بهینه‌سازی حافظه‌ی داخلی تبلت، به صورت پیش‌فرض در بخش تنظیمات و General قابل مشاهده است و کاربر را از نصب نرم‌افزارهای مشابه بی‌نیاز می‌کند.

LG G Pad 10.1 & 7.0

قابلیت Clip Tray به مانند دیگر محصولات ال‌جی که رابط کاربری Optimus UI را در اختیار دارند، در تبلت‌های جی‌پد هم دیده می‌شود. به وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید چندین آیتمی که اخیرا به حافظه کپی کرده‌اید را در اختیار داشته باشید.

Quick Memo یکی از اپلیکیشن‌های جالبی است است که به کمک آن می‌توانید یادداشت‌های خود را بر روی صفحه‌ای که در حال مشاهده آن هستید، اضافه کنید. در واقع این نرم‌افزار یک اسکرین‌شات از صفحه جاری گرفته و آن را به عنوان پس زمینه صفحه یادداشت شما قرار می‌دهد تا هر آنچه که تمایل داشتید را به آن اضافه کنید. به نظر کاربرد این اپلیکیشن در صفحات بزرگ تبلت‌های جی‌پد بسیار بهتر از صفحات کوچک گوشی است.

به شخصه وبگردی در تبلت را به انجام این‌کار در گوشی ترجیح می‌دهم چون با وجود صفحه‌ی بزرگ، وسعت دید و مانور بیشتری در فضای وب خواهیم داشت. همین امر در تبلت‌های ۷ و ۱۰ اینچی جی‌پد صدق می‌کند و سرعت مناسب در مرورگرها مخصوصا گوگل کروم، لذت وب‌گردی را بیش از پیش می‌کند.

LG G Pad 10.1 & 7.0 Review

عملکرد و کارایی

 قبل از آشنایی دقیق با عملکر این تبلت‌ها، انتظار داشتیم با قدرت سخت‌افزاری نه خیلی قوی، ولی متوسط رو به بالا مواجه شویم ولی پس از بررسی دقیق آن‌ها، مقداری ناامید شدیم. هر دو تبلت جدید جی‌پد دارای چیپ‌ست Qualcomm MSM82826 اسنپدراگون ۴۰۰ هستند که یک پردازشگر چهارهسته‌ای با معماری Cortex- A7 با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز ، پردازشگر گرافیکی Adreno 305 و یک گیگابایت حافظه‌ی رم را در خود مجتمع کرده است.

بررسی تبلت های ال‌جی جی پد ۷ و ۱۰ اینچی

با اینکه مشخصات سخت‌افزاری تا حدودی ضعیف به نظر می‌رسند، ولی کاملا مشخص است که ال‌جی سعی خود را برای بهینه‌سازی نرم‌افزار و سخت‌افزار به کار برده است و ما در کارهای معمول و اجرای برنامه‌های نسبتا سبک به مشکل خاصی برخورد نکردیم. البته لگ و تاخیرهای ممتدی در عملکردهای سنگین و چند برنامه‌ای در این تبلت‌ها مشاهده می‌شود که با توجه به سخت‌افزار و این‌که این محصولات جزو تبلت‌های میان‌رده هستند، قابل پیش‌بینی بود. ضعف سخت‌افزار مقداری در تبلت ۱۰ اینچی مشهودتر است و این مسئله در کنار تراکم پیکسلی پایین نمایشگر، تجربه‌ی خوبی را برای کاربر رقم نمی‌زند. حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی در تبلت ۷ اینج مقداری راضی‌کننده است ولی ۸ گیگابایت در تبلت ۱۰ اینچی، مارا در هر صورت مجاب می‌کند که از کارت حافظه‌ی میکرو SD استفاده کنیم. در هر صورت، اگر انتظارات خود را نسبت به این محصولات میان‌رده خیلی بالا نبریم، می‌توان برای کارهای معمول روی آن‌ها حساب باز کرد. عملکردهایی مانند وب‌گردی و تماشای ویدیو در این تبلت‌ها مخصوصا مدل ۱۰ اینچی در سطح قابل قبولی قرار داشت و مارا تا حد زیادی راضی کرد.

در ادامه برای بررسی بهتر سخت‌افزار این دو محصول، به سراغ آزمایشات همیشگی زومیت می‌رویم: 

تلفن / تبلت

AnTutu4

AnTuTu5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

HTML 5 / Metal

CF Bench v1.2/v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

LG G Pad 10.1

16947

17863

85.283

231.05

8926

5551

 1514

878

 14224

557 /

1198.7ms

LG G Pad 7.0

18524

17149

82.921

228.546

8812

5646

1523

776

 14249

548

 /

1198.7ms

 Lenovo TAB A10-70

 17126

18512

114.059

120.562

 8599

3152 

 1453

749

 16532

410 /

1198.7ms

Farassoo Fast 5050 Tablet

16439

-

88.153

211.893

5862

2929

1664

768

17414

264 /

1292.2ms

Nvidia Shield Tablet

43107

-

722.701

766.667

 

20824

30,386

5663

1930

46591

1879 /

460.0ms

 

Sony Xperia Z3 Tablet Compact

41789

-

388.117

763.198

20369

18137

2686

1352

36897

1237 /

811.7ms

Alcatel One Touch POP 8

16701

-

88,169

123,656

1940.83

2,855

1865

648

17,466

230

1245.2ms

Alcatel One Touch POP 7

12575

-

81,471

159.119

1832.49

2,508

1767

626

8816

175

1359.3ms

Galaxy Tab S 10.5 Snapdragon - LTE

35,075

-

369.31

608.905

18584

13,685

1714

1177

32,492

854

Galaxy Tab S 8.4 Exynos - Wifi

33,778

-

 386.32

694.10

 19,162

 13,896

1706

1176

32,778

 835

Xperia Z2 Tablet

32,850

-

399.22

785.97

 18,458

 18,786

1,499

1,139

 35,707

36,801

1,110

807.2ms

Farassoo Fast 712

18,154

-

54

118

5,067

 3,982

1,898

488

11,437

14,059

261

LG G Pad 8.3

 

21,796

-

 

300 / 794

 

12,083

 -

2,498

731

 25,720

 

AnTuTu

AnTuTu تمام بخش‌های سخت‌افزار شامل حافظه‌ رم، حافظه ذخیره سازی،‌ پردازنده و GPU را مورد آزمایش قرار می‌دهد و یک امتیاز کلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. CPU بیشترین تاثیر را در کسب امتیاز بهتر در AnTuTu دارد.

Linpack

لین‌پک از طریق اجرای دستورات محاسباتی ریاضی، قدرت پردازنده در اجرای دستورات ریاضی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد نشان از قدرت بیشتر پردازنده در محاسبات عددی است. لین‌پک حتی برای محاسبه توان پردازشی سوپر کامپیوترها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Quadrant 2

در این بنچمارک، پردازنده اصلی (CPU)، ورودی و خروجی‌ها و پردازنده گرافیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و امتیاز ارائه شده در واقع برآیند امتیاز این سه بخش اصلی است.

BaseMark OS II

بیس‌مارک نیز کلیه سخت‌افزار یک گجت را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این بنچمارک نیز تمرکز اصلی بر روی قدرت پردازنده است. بیس‌مارک حتی قدرت تک هسته و چند هسته‌ی پردازنده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هر چه امتیاز بیشتر باشد بهتر است.

3D Mark: Ice Storm

3D Mark یکی از معتبرترین نرم‌افزارهای بنچمارک در دنیای PC است که از چندی پیش به دنیای موبایل نیز راه یافته است. در این نرم‌افزار تمرکز اصلی بر روی قدرت پردازنده گرافیکی (GPU) است. هرچه امتیاز بالاتر باشد، محصول قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد و قادر است به شکل بهتری بازی‌های گرافیکی را اجرا کند.

Vellamo

در این بنچمارک بخش‌های مختلف سخت‌افزار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار عملکرد سیستم‌ را در وب‌گردی، اجرای کدهای جاوا اسکریپت، HTML 5 و رندر تصاویر دو بعدی و سه بعدی می‌پردازد. در این بنچمارک بخش‌های مختلف سخت‌افزار تاثیر گذار هستند، اما CPU نقش بیشتری در کسب امتیاز بهتر ایفا می‌کند.

CF Bench 

در سی‌اف بنچ، تمرکز بر روی قدرت پردازنده (CPU) و حافظه رم است. هر چه این دو بخش سیستم سریع‌‌تر و بهتر عمل کنند، امتیاز CF Bench بالاتری نیز بدست می‌آورند. این نرم‌افزار به خوبی قادر است پردازنده‌های چندهسته‌ای را نیز مدیریت کرده و مورد آزمایش قرار دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد، بهتر است.

باتری

یکی از نقاط قوت این دو تبلت ال‌جی، میزان بالای شارژدهی و مصرف بهینه‌ی انرژی آن‌ها است. تبلت ده اینچی جی‌پد که به یک باتری بزرگ ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز است، به راحتی می‌تواند در عملکردهای روزانه شامل وب‌گردی، تماشای فیلم، پخش موسیقی و بازی، اگر به شکل ممتد و فشرده نباشد تا دو روز را دوام بیاورد و در عملکردهای فشرده و سنگین، یک روز کامل شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند.

LG G Pad

در آزمایش همیشگی زومیت٬ ما فیلمی با رزولوشن 720p را در شرایطی پخش کردیم که شدت روشنایی صفحه نمایش روی ۵۰ درصد تنظیم شده بود و شبکه‌های بی‌سیم نیز خاموش بودند. در این شرایط تبلت ال‌جی جی پد ده اینچی توانست رکورد ۲۰ ساعت و ۲۴ دقیقه را به نام خود ثبت کند. ویژگی‌های بارز طول عمر باتری در مدل ۷ اینچی هم مشاهده می‌شود به طوری که این محصول در آزمایش پخش ویدیو زومیت، رکورد ۱۹ ساعت و ۱۰ دقیقه را بر جای گذاشت که برای هر دو محصول این اعداد و ارقام، یک برگ برنده‌ مهم محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

تبلت‌های جی‌پد ۷ و ۱۰ اینچی ال‌جی از طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برند. این تبلت‌ها وزن سبک، حاشیه‌ی باریک دور صفحه نمایش و بدنه‌ی باریکی دارند تا بتوانید در شرایط مختلف و برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید. این تبلت‌ها برخلاف اکثر تبلت‌های ارزان قیمت بازار، طول عمر باتری بسیار خوبی دارند. با این حال تبلت‌های جدید ال‌جی از نظر قدرت پردازنده، دوربین و صفحه‌نمایش ضعیف هستند. ال‌جی سعی کرده تا جای ممکن هماهنگی خوبی را بین نرم‌افزار و سخت‌افزار ایجاد کند تا با وجود پردازنده‌ی نه چندان قوی، امکانات نرم‌افزاری متنوعی را در اختیار کاربر قرار دهد.

G Pad

انتظار می‌رود این تبلت‌ها با قیمت حدود ۸۰۰ هزار تومان در بازار کشور ارائه شوند.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت و طراحی مناسب
  • طول عمر باتری فوق‌العاده
  • صفحه‌نمایش IPS با زاویه‌ی دید مناسب
  • امکانات متنوع نرم‌افزاری

نقاط ضعف

  • تراکم پیکسلی پایین نمایشگر تبلت ۱۰ اینج
  • دوربین ضعیف
  • پردازنده‌ی نه چندان قوی
  • عدم ارائه نسخه‌ی 3G
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات