زومجی: Clash of Clans؛ مسیر موفقیت امپراتور بازی‌های موبایل

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که صنعت بازی‌های رایانه‌ای سایه بر هالیوود انداخته و در حال پیشی گرفتن از آن است؛  تلفن‌های همراه و دستگاه‌های قابل حمل هم خطری جدی برای کنسول‌های خانگی و استودیو‌های عظیم بازی‌سازی به شمار می‌‌روند. این روزها هر جا صحبت از بازی‌های موبایل می‌شود، فقط نام Clash of Clans را می‌شنویم. با گزارش تهیه شده در زومجی با ما همراه باشید تا به این بازی و حواشی آن بپردازیم.
تبلیغات

سال‌ها پیش وقتی تلفن همراه وسیله‌ای گران‌قیمت و تجملی بود، بازی‌های رایانه‌ای گذار از دوران بلوغ و سیر به سمت پختگی را تجربه می‌کردند. هدف، مقایسه رشد تلفن‌های همراه با بازی‌های رایانه‌ای نیست بلکه بررسی و علل پیوند عمیقی است که این دو مقوله با هم خورده‌اند.

اگر همه‌گیر شدن استفاده از تلفن همراه را نقطه آغاز این پیوند (هرچند ناچیز) قلمداد کنیم، سخنرانی معروف و به یادماندنی استیو جابز فقید در همایش معرفی اولین نسل از گوشی‌های هوشمند آیفون و در ادامه، رخنه بی امان تلفن‌های هوشمند در زندگی روزمره ما را می‌توان نقطه عطف این پیوند دانست.

این بدان معنا نیست که پیش از تولد آیفون در سال ۲۰۰۷ میلادی، تلفن همراه فقط یک وسیله ارتباطی بود و نمی‌شد از آن برای سرگرمی و بازی استفاده کرد. پیش از ورود گوشی‌های هوشمند به بازار و به دنبال آن معرفی پلتفرم های آی‌او‌اس، اندروید و ویندوز‌فون، بازار تلفن‌همراه در دستان سیمبین و جاوا بود. اگرچه تا آخرین لحظه از عمر این رابط‌های کاربری، بازی‌های کوچک و گاهی اوقات اسم و رسم‌دار، عضو جدانشدنی تلفن‌های همراه بودند، اما هیچگاه توان پیشرفت و تبدیل شدن به یک سرگرمی جدی را نداشتند.

برای مطالعه‌ی این مقاله، به زومجی مراجعه کنید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات