گزارش زومیت از نشست خبری شرکت مهندسی پاژ

یک‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت مهندسی پاژ وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی کرده تا از طریق آن بتواند تجربیات خود و آموزش‌های مفید و علمی در زمینه شبکه و آی‌تی و همچنین اخبار مهم این حوزه را پوشش دهد.
تبلیغات

شرکت «شبکه‌بانان پاژ» امروز با حضور رسانه‌های مختلف کشور نشستی برگزار کرد و در آن به معرفی وب‌سایت آموزشی جدیدی پرداخت.

در این نشست که با حضور مهندس کاکایی، مدیر عامل شبکه‌بانان پاژ، دکتر احسان عماد، نایب رییس و مدیر فنی و دکتر حمید عماد، مشاور مجموعه برگزار شد، مباحث مختلفی مطرح شد و چارچوب کلی وب‌سایت آموزشی جدید شرکت پاژ به آدرس www.pazhnetwork.com تشریح شد.

در این مراسم، دکتر احسان عماد به مسایل و معضلات موجود در حوزه آی‌تی پرداخت. وی در این باره گفت:

مشکلات ما در حوزه آی‌تی ریشه در شیوه آموزش نادرست و فقدان اطلاع‌رسانی باکیفیت دارد.
دکتر احسان عماد

وی در ادامه تاکید کرد که در دانشگاه‌ها بسیاری از علوم و مهارت‌های نوین در حوزه آی‌تی تدریس نمی‌شود و به همین دلیل افراد پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه برای فراگیری علوم بروز و کاربردی سراغ آموزشگاه‌ها می‌روند. دکتر عماد گفت:

متاسفانه در بسیاری از آموزشگاه‌ها، دوره‌های کوتاه‌مدت با کیفیتی ضعیف تدریس می‌شود و در انتهای دوره هم مدرکی به دانش‌پذیر اعطا می‌شود که معتبر نیست. همین موضوع باعث می‌شود که وقتی جوانی برای استخدام به شرکتی چون شرکت ما مراجعه می‌کند، سطح انتظارات بالایی داشته باشد.

او با تاکید بر این که بسیاری از شرکت‌های پیمانکار فعال در حوزه آی‌تی و شبکه به دلیل بهره‌گیری از منابع انسانی که تخصص کافی ندارند، پروژه‌ها را با کیفیت بسیار پایین و ایرادات گسترده به پایان می‌رسانند، گفت:

شرکت مهندسی پاژ پیش‌قدم شده تا از طریق وب‌سایتی آموزشی، تجربیات خود را به همراه اخبار روز در این حوزه و مقالات علمی مرتبط با مباحث شبکه و آی‌تی با عموم به اشتراک بگذارد تا قدمی در راه بهبود وضعیت کنونی بردارد.

وی اعلام کرد که این وب‌سایت حاصل زحمت حدود ۴۰ نفر است که برای تولید محتوای آن تلاش می‌کنند و منابع آن، وب‌سایت‌های اصلی حوزه شبکه مثل سیسکو  هستند. همچنین برای مقالات مفید دیگر از منابعی چون وال‌استریت ژورنال، بیزنس اینسایدر و... استفاده می‌شود.

سپس دکتر حمید عماد با اشاره به ارائه اطلاعات ناقص از سوی موسسات آموزشی و برخی شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی که منجر به برداشت‌های متنوع و پیش‌ نرفتن اصولی کارها می‌شود، گفت:

ما به دنبال آن هستیم تا با ارائه تجربیات خود و نکات علمی و اصولی در زمینه آی‌تی و شبکه از طریق وب‌سایت جدید، این نواقص را برطرف کنیم.

در ادامه، وب‌سایت Pazh Network به شکل دقیق‌تری معرفی شد. بخش عمده‌ای از محتوایی که هم‌اکنون در این وب‌سایت وجود دارد، مباحث تخصصی شرکت پاژ و بسیاری از مفاهیم پایه و محصولات شبکه است که منبع اصلی آنها وب‌سایت سیسکو است. از طرفی سعی شده که مباحث بروزتری چون «اینترنت اشیا» و محصولات مرتبط با آن در این وب‌سایت تشریح شود. از نظر کیفیت محتوا نیز وب‌سایت سطح خوبی دارد. شرکت مهندسی پاژ تلاش کرده علاوه بر محتوای متنی، از محتوای چندرسانه‌ای چون ویدیوهای جذاب نیز استفاده کند. یکی از بخش‌های جالب این وب‌سایت، لیست قیمت جهانی تمام محصولات سیسکو است.

وب‌سایت PazhNetwork

در ادامه، دکتر احسان عماد در پاسخ به خبرنگار زومیت، درباره طراحی وب‌سایت و استفاده از چه الگویی و نیز برنامه‌‌ آنها، گفت:

قالب قرار نیست عوض شود و ساختار کلی آن ثابت خواهد بود. سعی شده تم کلی وب‌سایت شبیه به وب‌سایت Cisco باشد.

همچنین وی درباره منابع محتوا و برنامه‌های این شرکت برای توسعه وب‌سایت گفت:

منابع اصلی ما مشخص هستند. بسیاری از مطالب در حوزه آی‌تی و شبکه هستند و عموما مباحث و اخبار بروز را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این سعی می‌شود تا اخبار تجاری مرتبط، در قالب خبرنامه‌ برای کاربران ارسال شود.

احسان عماد در مورد این که آیا بهتر نبود نام دامنه‌ای مستقل از شرکت برای این وب‌سایت انتخاب می‌شد، گفت:

نام کامل شرکت ما «شبکه‌بانان پاژ» است و از آنجا که ما متولی این وب‌سایت هستیم نام شرکت خود را برای آن در نظر گرفتیم... هدف ما ارائه تجربیات و محتوای اصولی در حوزه شبکه است تا نواقص موجود در این حوزه برطرف شود. شاید از این طریق مشتری هم جذب شرکت ما شود، ولی هدف ما ارائه محتوای باکیفیت در جهت بالا بردن سطح علمی عمومی است.

در پایان از مدعوین دعوت شد تا از لابراتوار شرکت پاژ بازدید کنند. در این لابراتوار، تجهیزات کاملی وجود دارد تا مهندسین این شرکت بتوانند ایده‌های خود را در آنجا دمو کرده و آزمایش‌های مرتبط را انجام دهند.

اقداماتی مشابه علاوه بر این که می‌تواند به برندینگ شرکت‌ها کمک کند، برای بهبود وضعیت علمی در حوزه‌های مختلف آی‌تی نیز مفید خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات