مفقود شدن یک هواپیمای دیگر: قطع ارتباط با ایرباس ایرآسیا در جنوب شرق آسیا

یک‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مفقود شدن هواپیمایی مالزی بر فراز اقیانوس هند، حال پرواز هواپیمایی AirAsia که از اندونزی راهی سنگاپور بود، مفقود شده است. این هواپیمای مسافربری ۱۶۱ مسافر به‌همراه دارد. براساس اطلاعات ارائه شده عملیات جستجو و نجات آغاز شده است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده ارتباط هواپیمای شماره‌ی QZ8501 هواپیمایی آسیا در ساعت ۷:۵۴ دقیقه صبح به وقت محلی پس از بلند شدن از روی زمین در سورابای اندرونزی با برج مراقبت قطع شده است. این هواپیما باید یک ساعت بعد در فرودگاهی در سنگاپور به زمین می‌نشست.

سرنوشت نامعلوم این هواپیما یادآور پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی است که در جنوب شرق آسیا مفقود شد و هنوز پاسخ روشنی برای آن پیدا نشده است. باوجود گذشت چندین ماه گروه‌های نجات و جستجو در حال تلاش برای یافتن اثری از این هواپیما هستند.

هواپیمایی آسیا در ساعات اولیه مفقود شدن ایرباس A300-200 جزئیاتی را از جریان حوادث منتشر کرد. تونی فرناندز، مدیر اجرایی این شرکت هوایی با انتشار توئیتی گفت:

ما باید قوی باشیم.

گزارش شده که خلبان این پرواز به دلیل بدی آب و هوا درخواست تغییر ارتفاع داشته است. نقشه‌های آب و هوایی نیز ادعای خلبان مبنی بر بدی آب و هوا را تصدیق می‌کند.

هواپیمای مفقود شده ۱۵۵ مسافر را به‌همراه ۶ خدمه‌ی پروازی شامل ۱۶ کودک و یک نوزاد، به همراه دارد. ۶ نفر از مسافران این هواپیما اتباع خارجی هستند که شامل سه کره‌ای، یک سنگاپوری، یک بریتانیایی و یک شهروند مالزی است.

پس از آنکه این هواپیما مفقود شد، هواپیمایی آسیا تصویر لوگوی خود را از رنگ قرمز، به خاکستری تبدیل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات