اینترنت و شبکه موبایل کره شمالی فلج شد

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
آخرین خبرها از کره‌ی شمالی حاکی از آنند که اینترنت این کشور دوباره قطع شده است. البته این بار قطعی‌ها به اینترنت محدود نشده و شبکه موبایل 3G کره شمالی نیز با مشکل مواجه شده است.
تبلیغات

خبرگزاری چینی Xinhua گزارش داده که اینترنت کره شمالی بار دیگر به کلی فلج شده، اما این بار شبکه موبایل 3G این کشور هم قطع شده است. این گزارش از طریق خط زمینی که بین کره شمالی و چین وجود دارد، تایید شده است.

اینترنت کره شمالی طی هفته گذشته چندین و چند بار با قطعی روبرو بوده است، اما این اولین باری است که شبکه موبایل این کشور کمونیستی با مشکل مواجه می‌شود. تعداد افرادی که در این کشور به اینترنت دسترسی دارند بسیار کم هستند ولی تخمین زده می‌شود که حدودا ۱.۷ میلیون نفر از شهروندان از موبایل استفاده می‌کنند. جمعیت این کشور ۲۵ میلیون نفر است.

براساس آخرین گزارش‌ها از کره شمالی، یک سخنگوی رسمی دولت که نامش فاش نشده، باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده را یک «میمون» خوانده بود. دولت این کشور، ایالات متحده را مسئول قطعی‌های اینترنت می‌داند. سخنگوی مذکور امروز به خبرگزاری KCNA کره شمالی با لحنی نژادپرستانه گفته بود:

اوباما همیشه بی‌ملاحظه سخن می‌گوید و همچون میمون در جنگل رفتار می‌کند!

هنوز مدرکی وجود ندارد که ثابت کند چه کسی پشت قطعی‌های اخیر اینترنت در کره شمالی است، اما مسئولین حکومتی این کشور معتقدند آمریکا مسئول این مشکلات است. FBI در مورد هک شدن استودیو سونی پیکچرز انگشت اتهام را به کره شمالی نشانه رفته، اما برخی کارشناسان به این موضوع با دیده شک می‌نگرند! کره شمالی هم این اتهامات را تکذیب کرده است. دفتر اوباما اعلام کرده بود که اقدام کره شمالی مبنی بر هک کردن سونی پیکچرز را تلافی خواهند کرد، ولی مشخص نیست که آیا قطعی‌های اخیر در شبکه اینترنت و موبایل در کره شمالی کار دولت ایالات متحده است یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات