هدیه‌ی کریسمس سازمان امنیت ملی آمریکا: انتشار اسناد ۱۲ سال جاسوسی

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
یکی از جنجالی‌ترین مواردی که در سال ۲۰۱۴ میلادی حریم خصوص کاربران را نزد کمپانی‌های دره‌ی سیلیکون زیر سوال برد، افشای سرقت اطلاعات توسط سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) بود. حال این سازمان اسنادی را در رابطه با ۱۲ سال جاسوسی خود به‌عنوان هدیه‌ی کریسمس منتشر کرده است.
تبلیغات

 سازمان امنیت ملی آمریکا اسناد مربوط به ۱۲ سال جاسوسی و سواستفاده از دسترسی به اطلاعات را منتشر کرد. این اسناد که با دقت سانسور شده‌اند، نشان‌دهنده‌ی سواستفاده‌ی بخش موسوم به جاسوسی سیگنال (Signal Intelligence) این سازمان اطلاعاتی است که بعضا برنامه‌ریزی شده یا برحسب اتفاق روی داده است. تحقیقات غیرمجاز صورت گرفته توسط این سازمان باعث شده NSA بصورت اتفاقی به کسب اطلاعات غیرقانونی از شهروندان و سایر سوژه‌هایی بپردازند که هدف اصلی پرونده نبوده‌اند. با توجه به اطلاعات ارائه شده در نشست مطبوعاتی، داده‌هایی که معمولا همیشه بصورت اتفاقی یا غیرعمد توسط ماموران سازمان امنیت ملی جمع‌آوری می‌شد، در فرآیندی که به پالایش شهرت داشته، معدوم می‌شدند.

اسناد منتشر شده توسط NSA با دقت و ظرافت بالایی سانسور شده‌اند، بطوریکه به واسطه‌‌ی وجود تعداد بسیار زیادی عبارت یا کلمات که با استفاده از یک خط مشکی پوشیده شده‌‌اند، نمی‌توان به روشنی تعداد دفعات زیرپاگذاشتن قوانین توسط این سازمان را شمارش کرد. سازمان امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که انتشار این اسناد در جهت نمایش سیاست‌ این سازمان برای تبعیت از قوانین است. برای اطلاع بیشتر از اسناد منتشر شده، اینجا کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات