با بروزرسانی رودستر تسلا می‌توان ۶۴۵ کیلومتر را با یکبار شارژ طی کرد

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف اغلب کمپانی‌ها که علاقه‌ای به فعالیت و انتشار اخبار مربوط به محصولات خود در آستانه‌ی سال نو میلادی ندارند، ایلان ماسک خبر از بروزرسانی جدید رودستر تسلا داد که امکان طی یک مسیر ۶۴۵ کیلومتری را با یک بار شارژ میسر می‌کند.
تبلیغات

ایلان ماسک با انتشار توئیت خود، اعلام کرد که با بروزرسانی جدید رودستر تسلا می‌توان با یکبار شارژ مسیری ۶۴۵ کیلومتری را طی کرد. پس از توئیت ماسک، کمپانی تسلا جزئیاتی را از بروزرسانی مورد نظر ارائه کرد. برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی، تسلا باتری جدیدی را روی خودروی خود قرار نداده بلکه بروزرسانی رودستر ۳.۰ شامل یک کیت بدنه‌ به‌همراه تایرهای جدید است که منجر به بهبود عملکرد این خودرو شده‌ است. تسلا با استفاده از کیت بدنه‌ی جدید، درگ یا نیروی پسار را تا ۱۵ درصد کاهش داده و این موضوع منجر به افزایش شتاب اولیه در کنار کاهش انرژی مصرفی شده است. همچنین تایر‌های جدید مورد استفاده نیز منجر به بهبود ۲۰ درصدی عملکرد خودرو در مقابله با اصطکاک و اتلاف انرژی شده‌اند. تسلا از بروزرسانی سیستم ترمز و یاطاقان‌های چرخ‌ها نیز خبر داده که در نهایت منجر به بهبود ۵۰ درصدی عملکرد خودرو شده است. تسلا اعلام کرده که پس از تغییرات صورت گرفته، می‌توان با این خودرو مسافتی ۶۴۵ کیلومتری را بدون نیاز به شارژ شدن طی کرد.

Roadster upgrade will enable non-stop travel from LA to SF -- almost 400 mile range. Details tmrw. Merry Christmas!— Elon Musk (@elonmusk) December 25, 2014

تسلا هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه‌ی بروزرسانی جدید و همچنین قیمت آن نداده است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تسلا این کیت توسعه را در ابتدای سال ۲۰۱۵ با انجام یک تست رانندگی از لس‌آنجلس تا سن‌فرانسیسکو مورد آزمایش قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات