رشد شگفت‌انگیز برند آنر هواوی

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
آنِر، نام برند تلفن‌های هوشمند مقرون به‌صرفه هواوی است. به گزارش خبرگزاری رویترز تلفن‌های آنِر طی ۱۲ ماه گذشته رشد حیرت‌انگیزی داشته‌اند و هواوی موفق شده در نبرد تلفن‌های هوشمند مقرون به‌صرفه‌‌اش در سرزمین ارزان فروش‌ها، رکوردهای جدیدی برای خود ثبت کند.
تبلیغات

هواوی همواره تلاش کرده کیفیت تلفن‌های هوشمند خود را در سطح مناسبی نگاه دارد، اما دستگاه‌های این شرکت یا به دلیل تقاضای بسیار بالای مردم چین یا به دلیل وجود محصولات متنوع‌تر و خوش‌قیمت‌تر شرکت شیائومی، به خوبی در دسترس مشتریان قرار نگرفته است. تلفن‌های آنِر این کمپانی تنها در مدت یک سال توانسته‌‌‌اند تعداد فروش تلفن‌های هوشمند این برند را از یک میلیون به ۲۰ میلیون دستگاه افزایش دهند. رقمی شگفت انگیز که هر شرکتی آرزوی بدست آوردنش را دارد.

تلفن‌های آنِرِ هواوی تنها در چین محبوب نیستند، این گوشی‌ها حتی در بازارهای در حال رشدی چون آمریکای لاتین و قسمتی از اروپا فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. هواوی درست مثل رقیب کوچکش، شیائومی، گوشی‌های هوشمند برند آنِر را تنها به‌صورت آنلاین به فروش می‌رساند. Jeff Liu ، رئیس بخش تجاریِ آنِر در رابطه با فروش آنلاین این محصولات می‌گوید: «تجارت الکترونیک نسبت به کانال‌های فروش سنتی، قدرت بسیار بالاتری در فروش تلفن‌های هوشمند دارد و ما هم باید در همین مسیر حرکت می‌کردیم.»

حدود ۳۰ درصد از هزینه‌ی تلفن هوشمند صرف توزیع محصول از کانال‌های سنتی یا همان فروشگاه‌ها می‌شود. فروش آنلاین فرآیند تولید و ارسال کالا را برای شرکت‌ها تسهیل کرده است. هواوی نیز رویه خود را کمی تغییر داده و از تقلید برندهای دیگر اجتناب کرده و موفق شده با بهره گیری از قدرت تجارت الکترونیک، برند آنِر را به سرانجام برساند.

سیاست فروش در تلفن‌های آنِر ساده نیست، نام هواوی روی تلفن‌های این سری درج نمی‌شود. این موضوع می‌تواند ذهنیت خریداران چینی را تحت تاثیر قرار دهد چرا که تا به حال تلفن‌های هواوی برای آنها جزو کالاهای گران قیمت محسوب می‌شد، این موضوع در سایر کشورها می‌تواند خریدار را بر آن دارد تا مجدد برای خرید یک محصول چینی تحقیق کند که شاید باعث تغییر ذهنیت مشتری برای خرید یک تلفن هوشمند چینی شود. در اینکه تلفن‌های هوشمند آنِر، مقرون به‌صرفه هستند شکی نیست، با این وجود صرف‌نظر از قیمت، تردیدی وجود ندارد که تلفن هوشمند Honor 6 Plus که تنها یک هفته از معرفی آن می‌گذرد، محصولی از هر جهت مناسب است. این رقابت در قیمت گذاری نهایتا موجب کاهش حاشیه سود به پایین‌ترین حد برای شرکت‌های چینی می‌شود که در اینصورت عرصه‌ی رقابت برای سایر تولید‌کننده‌های تلفن هوشمند تنگ‌ خواهد شد و شاید تنها مهره‌های اصلی این بازی، شرکت‌های هواوی، شیائومی و زد‌-تی-ایی بتوانند پیروز این میدان باشند. حال، برند آنِر هواوی و شیائومی در حال رقابت با یکدیگر هستند و بدون شک ۲۰۱۵ سال مهیجی برای بازار تلفن‌های هوشمند در چین خواهد بود.

به خاطر می‌آورم حدود ۵ ماه پیش زمانی که نمونه‌ای از گوشی هوشمند آنِر در لابراتوار زومیت مورد بررسی قرار گرفت، این هوشمند ارزان قیمت اندرویدی  همه‌ی ما را شگفت زده کرد، چرا که تا آن روز هیچ تلفن پایین رده‌ای را ندیده بودیم که اندروید سیستم عاملی که معرف به گرسنه‌ی منابع است را بدون کوچک‌ترین تاخیری اجرا کند و با خود می‌گفتیم که با وجود چنین تلفن هوشمند ارزان قیمتی چه دلیلی برای صرف هزینه بیشتر برای گوشی‌های گران‌قیمت برندهای معروف وجود دارد! وقتی دوربین گوشی را با نکسوس ۵ مقایسه کردیم بیشتر شگفت زده شدیم چرا که آنر تقریبا در تمام شرایط عکس‌های بهتری نسبت به نکسوس ۵ می‌گرفت. هرچند حاشیه‌ی سود چینی‌ها نسبت به تولیدکنندگان کره‌ای یا امریکایی به مراتب کمتر است اما میزان فروش آن‌ها به شدت در حال افزایش است. حال اگر آن‌ها بتوانند به خوبی وارد بازار خارج از چین شوند، آن‌وقت شرایط برای دیگر مهره‌های اصلی بازار گوشی‌های هوشمند دشوار خواهد شد.

نظر شما در رابطه با خرید تلفن‌های ارزان قیمت و خوش ساخت برندهای چینی چیست آیا همچنان تمایل به خرید تلفن‌های گران قیمت دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات