ظرفیت اینترنت کشور تا پایان سال ۲ برابر می‌شود

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش 2 برابری ظرفیت شبکه اینترنت داخل کشور تا پایان سال جاری خبر داده است. این افزایش در راستای ایجاد زیرساخت‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات انجام می‌شود.
تبلیغات

محمود خسروی با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی برای دسترسی مردم به شبکه داخل کشور گفته است که «پیش از آغاز سال جدید در شبکه انتقال نیز توسعه‌های مدنظر انجام می‌شود و ظرفیت این شبکه به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش پیدا خواهد کرد.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت فعلی شبکه IP داخل کشور را 1.2 ترابیت بر ثانیه عنوان کرد و گفت:

با اجرای این برنامه ظرفیت شبکه IP داخلی به 2.5 ترابیت بر ثانیه خواهد رسید و در همین ظرفیت شبکه انتقال داخلی – ترنسمیشن – نیز از 10 گیگابیت بر ثانیه به 100 گیگابیت می‌رسد. این پروژه با هدف ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و تحقق اهداف برنامه پنجم در دستور کار است که هم اکنون تجهیزات لازم در حال حمل به ایستگاه‌ها است.

ظرفیت شبکه‌ی انتقال دیتا تا پایان سال ۹۴ تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابد

پروژه‌های زیرساختی تدبیر و امید نیز در حال برگزاری مناقصه هستند. وی با بیان اینکه مناقصه‌های تدبیر و امید برای توسعه ظرفیت شبکه انتقال و IP کشور صورت می‌گیرد ادامه داد:

با اجرای این پروژه‌ها ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور تا پایان سال 94 به حدود 10 برابر ظرفیت فعلی می‌رسد. در این راستا ابتدا مناقصه برای پروژه تدبیر در حوزه شبکه انتقال در حال انجام است و پس از آن برای شبکه IP، مناقصه امید را با هدف سپردن پروژه به پیمانکار اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اظهار تمایل تامین‌کنندگان اروپایی برای حضور در این پروژه خبر داد و تاکید کرد:

این شرکت‌ها به دنبال اخذ مجوز برای شرکت در این مناقصه هستند؛ پاکات مناقصه تدبیر نیز تا یک ماه آینده بازگشایی می‌شود و پس از آن پروژه‌ی وارد مرحله اجرایی خواهد شد که با اجرای این دو پروژه ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور تا پایان سال 94 حدود 10 برابر می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات