تماشا کنید: ویدئوی تایم‌لپس از روشنایی شهر‌ها در آستانه‌ی سال ۲۰۱۵

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
یکی از جالب‌ترین نکات در مورد ویدئوهای ثبت شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی، درخشندگی شهر‌های بزرگ در شب است.
تبلیغات

این درخشندگی در آستانه‌ی سال نوی میلادی در کشورهای غربی بیشتر می‌شود. در ویدئویی فوق‌العاده‌ی زیر می‌توانید این موضوع را به روشنی ببینید.

با توجه به اینکه به پایان سال میلادی نزدیک می‌شویم، کشورهایی که از تقویم میلادی استفاده می‌کنند، با برگزاری مراسم‌های مختلف به استقبال سال نوی میلادی می‌روند.

تزئین خیابان‌ها و منازل به مناسبت سال نو، وجه اشتراک تمامی کشورهایی است که در چند روز آتی شاهد برگزاری یک جشن تمام عیار خواهند بود. اما اثر نورپردازی و تزئین خیابان‌ها و معابر زیبایی کره‌ی زمین را بیش از پیش افزایش می‌دهد. ناظرین منظره‌ی کره‌ی زمین که در ایستگاه فضایی بین‌المللی ساکن هستند، با ثبت ویدئوهایی، همه را در تماشای این مناظر فوق‌العاده زیبا شریک می‌کنند.

آلکساندر گِرست، فضانورد آلمانی آژانس فضایی اروپا است که شش ماه اخیر را در ایستگاه فضایی بین‌المللی گذرانده است، ویدئوی تایم‌لپسی را از درخشش شفق قطبی، درخشش شهر‌ها و کشورهای مختلف تهیه کرده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این ویدئو، وجود رزولوشن 4K آن است. در صورتی که گوشی‌هوشمندتان گلکسی‌نوت ۴ یا جی۳ ال‌جی است یا رزولوشن تلویزیونتان 4K است، می‌توانید نهایت لذت را از این ویدئو ببرید.

لینک با رزولوشن 4K از یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات