تماشا کنید: برنامه‌ریزی برای بارش برف در دبی

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
امارات قصد دارد با برف مصنوعی، زمستان مصنوعی در دبی ایجاد کند.
تبلیغات

برف پدیده‌ای نیست که مردم ساکن دبی چندان با آن آشنا باشند چرا که میانگین دمای هوای تابستان در دوبی 40 درجه و میانگین هوا در زمستان 14 درجه سانتیگراد است. اما گروه توسعه املاک Kleindienst اعتقاد دارد که می‌تواند بارش برف را در خیابان‌های دبی یا حداقل در جزایر موسوم به قلب اروپا واقع در  مجمع‌الجزایر The World شبیه‌سازی کند.

این گروه چند ماه قبل برنامه‌های خود را برای بارش برف در دبی اعلام کرد و حالا به نظر می‌رسد قصد دار تا روند پیشرفت کار خود را به عموم نشان دهد. از این رو یک آدم‌برفی آزمایشی را برای ایام کریسمس در جزیره‌ای که یادآور کشور آلمان در بین این جزایر است، ساخته‌اند. جوزف کلیندنست، مدیر عامل این شرکت در این زمینه گفته است:

در حال برنامه‌ریزی برای قرار دادن دستگاه‌های برف‌ساز در خیابان‌های مختلف جزایر قلب اروپا هستیم. جزایری که بر اساس ویژگی‌های معماری کشورهای اروپایی نظیر اتریش، آلمان، سوئد و روسیه ساخته شده‌اند. همچنین خیابان‌ها توسط لوله‌های زیر زمینی خنک‌ می‌شوند تا برف به محض برخورد با زمین آب نشود. در نهایت زمانی که ‌برف آب می‌شود یک مکانیزم زیر سطحی برای جمع‌آوری این آب و تبدیل مجدد آن به برف طراحی شده است.

دانشمندان موسسه Fraunhofer آلمان معتقدند که این سیستم قادر است تا دمای هوای محیط را در تابستان به 27 درجه سانتیگراد برساند که مشابه هوای ایده‌آل در اروپا است. اگر چه ایده ساخت مکان‌هایی که تحت آب و هوای کنترل شده قرار دارند کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی متخصصان شرکت Kleindienst معتقدند که اگر می‌توانیم در زمستان استخرهای آب گرم در محیط باز داشته باشیم چرا نتوانیم در تابستان محیط پیرامون خود را خنک کنیم؟  

جوزف کلیندنست معتقد است که این آدم برفی آزمایشی ثابت می‌کند که این سیستم کار می‌کند و مصرف انرژی آن نیز بیشتر از یک مرکز خرید نیست. البته وی دقیقا نگفته‌ که مصرف انرژی این سیستم برای هر خیابان تقریبا برابر با مصرف انرژی یک مرکز خرید است یا مصرف انرژی کل خیابان‌های جزایر قلب اروپا به اندازه مصرف انرژی یک مرکز خرید است.

این در حالی است که ساگوتا نندی، کارشناس توسعه پایدار اعتقاد دارد:

حفظ دمای محیط بیرونی به خصوص در اوج گرمای تابستان به انرژی زیادی نیاز دارد. برای مثال، خنک‌سازی پیست اسکی محصور در مرکز خرید امارات نیازمند انرژی فراوان است چه برسد به این که بخواهیم برف تولید کنیم و این برف را در محیط باز حفظ کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات