ارائه‌ی سرویس 10 گیگابیت بر ثانیه در آمریکا

پنج‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
رقابت برای عرضه‌ی اینترنت سریع‌تر در ایالات متحده همچنان ادامه دارد. گوگل با عرضه‌ی اینترنت با پهنای باند چند گیگابیت در ثانیه توجهات بسیاری را به خود جلب کرده بود، حال آنکه کمپانی US Internet خبر از عرضه‌ی سرویسی با نرخ ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در تابستان سال آتی میلادی در ایالت مینیاپولیس داده است.
تبلیغات

کمپانی US Internet ارائه‌ی این سرویس در ایالت مینیاپولیس را در تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی وعده داده است. براساس اطلاعات منتشر شده هزینه‌ی ماهیانه‌ی استفاده از سرویس ۱۰ گیگابیت بر ثانیه ۴۰۰ دلار در ماه است. البته کاربران می‌توانند سرویس‌هایی دیگری را با پهنای باند پایین‌تر به قیمت حداقل ۶۵ دلار در ماه تهیه کنند. این کمپانی قادر است پرسرعت‌ترین سرویس خود را برای ۳۰٫۰۰۰ خانوار در غرب این ایالات ارائه دهد، اما این کمپانی سایر مناطق ایالت را نیز تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

مناطق غربی ایالات کنتاکی نیز تحت پوشش این کمپانی قرار خواهد گرفت. قانون‌گذاران و مسئولین این ایالات قوانینی را به تصویب رسانده‌اند که براساس آن، مناطقی از ایالات کنتاکی تحت پوشش سرویس اینترنت فیبر قرار خواهند گرفت. براساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۸ صورت کامل تحت پوشش اینترنت فیبر قرار خواهد گرفت.

پهنای باند ۱۰ گیگابیت بر ثانیه به معنای دست یافتن به سرعت دانلود ۱.۲ گیگابایت بر ثانیه است. با مراجعه به لیست قیمت بسیاری از شرکت‌های ارائه‌ کننده‌ی سرویس اینترنت در کشورمان با قیمت‌های نجومی برای سرویس‌های چند مگابیتی نامحدود روبرو می شویم. ارائه‌ی سرویس نسل سوم و چهارم اینترنت نیز علی‌رغم عدم پوشش کامل در تمام مناطق با گران شدن بسته‌های دیتا همراه شده است. باید دید در آینده چه تصمیماتی در رابطه با بهبود وضعیت اینترنت اتخاذ خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات