زومجی: ۳۵ سال از حضور بازیهای ویدیویی در رایانههای شخصی گذشت
۳۵ سال پیش در چنین روزی، انقلابی بزرگ در صنعت بازیهای ویدیویی رخ داد. دستگاههای بازی که تنها در فروشگاهها یافت میشدند، به خانههای مردم راه پیدا کردند و کامپیوترها دیگر تنها برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار نمیگرفتد.
کریسمس سال ۱۹۷۹ بود که آتاری با عرضهی دو کامپیوتر خانگی، تعریفی جدید از کامپیوترهای شخصی ارائه داد و انتظارات کاربران از تواناییهای یک کامپیوتر خانگی را برای همیشه عوض کرد. اما پیش از آنها و در سال ۱۹۷۷، زمانی که دستگاههای Apple II ،Radio Shack TRS-80 و Commodore PET معرفی شدند. کامپیوترهایی که حتی با توجه به استانداردهای آن زمان بسیار ساده بودند اما به دلیل قیمت مناسب و علاقهی مردم به فناوری جدید، شمار بسیاری از آنها به فروش رفت.
کامپیوترها بالاخره راه خود را به خانهی کاربران باز کردند ولی کمتر کسی از ظرفیت نهفتهی آنها اطلاع داشت. نرمافزارهای کاربردی، محدود و سطحی بودند. بسیار از علاقهمندان به کامپیوتر، برنامههای مورد نیاز خود را خودشان از ابتدا مینوشتند و با یادگیری زبان BASIC توانستند کسب و کاری کوچک در خانه ایجاد کنند. آنان که افکار بلندپروازانهتری داشتند سعی کردند اولین بازیهای ویدیویی را روی این کامپیوترهای اولیه بسازند.
برای مطالعهی این مقاله، به زومجی مراجعه کنید.
اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.
نظرات