کمیسیون تجارت آمریکا در مورد شکایت سامسونگ از انویدیا تحقیق می‌کند

پنج‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2014 که سامسونگ نسل جدید فبلت خود را معرفی کرد، انویدیا به‌دلیل زیر پاگذاشتن پتنت‌‌های خود توسط سامسونگ، شکایتی علیه این کمپانی مطرح کرد. سامسونگ نیز در پاسخ، شکایتی را علیه انویدیا و ولوسیتی (Velocity) به دادگاه برد. حال کمیسیون تجارت آمریکا در پی بررسی تخلف انویدیا است.
تبلیغات

نزاع  بین سامسونگ و انویدیا که در مورد پتنت‌های مربوط به تولید پردازنده‌های گرافیکی است، وارد مرحله‌ی جدیدی شده است. پس از آنکه سامسونگ از انویدیا شکایت کرد، در پی انتقال این پرونده به کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا بود، حال آنکه این کمیسیون اعلام کرده که در مورد انویدیا و شرکای این کمپانی تحقیقاتی را آغاز خواهد کرد تا صحت ادعاهای سامسونگ را بررسی کند. کره‌ای‌ها انویدیا را به دلیل زیر پا گذاشتن چندین پتنت این کمپانی تحت تعقیب قرار داده‌اند. سامسونگ با انتقال این پرونده به کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا، خواستار انجام تحقیقات بیشتری در این مورد است.

پرونده‌ی اخیر، یکی از آخرین موارد از مناقشات پتنتی دو کمپانی است که به نظر می‌رسد به این زودی‌ها حل نخواهد شد. کمیسیون بین‌المللی تجارت آمریکا بررسی‌ها در مورد انویدیا را آغاز خواهد کرد. در حال حاضر این کمیسیون شکایت مشابهی را نیز از سوی انویدیا بر علیه سامسونگ در دست بررسی دارد.

تحقیقات کمیسیون بین‌المللی ایالات متحده در مورد انویدیا بسیار گسترده خواهد بود. در کنار انجام بررسی‌ها در مورد فعالیت‌های انویدیا، کمپانی‌هایی که به نوعی شریک انویدیا محسوب می‌شوند نیز زیر ذره‌بین قرار خواهند گرفت. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به اِوگا (EVGA)، اویا (OUYA)، زوتاک (ZOTAC)، بیواستار (BIOSTAR) و اسپارکل (SPARKLE) اشاره کرد. هدف سامسونگ برای ادامه‌ی این مناقشه، دریافت حکم ممنوعیت واردات انواع تراشه‌ها و پردازنده‌های گرافیکی تولیدی انویدیا و ممنوعیت فروش محصولات شرکای این کمپانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات