IDC: در فصل سوم ۲۰۱۴ فروش ویندوزفون در برزیل از آیفون پیشی گرفت

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه‌ی آماری IDC، گزارش آماری وضعیت گوشی‌های‌هوشمند در بازار برزیل را در طول سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. نکته‌ی جالب توجه در مورد این گزارش، پیشی‌گرفتن فروش ویندوزفون از آیفون در این بازه‌ی زمانی است.
تبلیغات

 براساس گزارش منتشر شده توسط IDC، در طول سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۵.۱ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند در کشور برزیل به فروش رفته که در مقایسه با سه‌ماهه‌‌ی دوم سال جاری ۱۱ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی ۴۹ درصد رشد داشته است.

رشد فروش گوشی‌های هوشمند در بازار برزیل، همزمان با کاهش قیمت متوسط گوشی‌های‌هوشمند رخ داده است. نسبت فروش گوشی‌های‌هوشمند به گوشی‌های همراه سه به یک است؛ یعنی به ازای فروش یک گوشی‌همراه، سه دستگاه گوشی‌هوشمند به فروش رفته است. تعداد گوشی‌های همراه به فروش رفته ۴.۷ میلیون دستگاه است.

براساس اطلاعات منتشر شده متوسط قیمت گوشی‌های‌هوشمند از ۳۳۳ دلار در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۲۱۸ دلار در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری کاهش یافته است. گوشی‌های‌هوشمند میان‌رده، نیمی از تعداد محصولات به فروش رفته در بازار برزیل را به خود اختصاص می‌دهند. IDC تخمین زده که بیش از ۶۳ درصد گوشی‌های‌هوشمند به فروش رفته در سال ۲۰۱۴ میلادی، صفحه‌ی نمایشی بزرگ‌تر از چهار اینچ دارند.

گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی با اختصاص ۹۱ درصد از فروش کل گوشی‌های به فروش رفته، رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده‌اند. نکته‌ی جالب توجه عبور فروش گوشی‌های‌‌هوشمند ویندوزفونی از آیفون‌های اپل است؛ از این‌رو ویندوزفون رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده.

مایکروسافت نتیجه‌ی فعالیت‌های بازاریابی خود را در این ناحیه، با کسب رتبه‌ی دوم از فروش گوشی‌های‌هوشمند در برزیل دریافت کرد. اما به نظر نمی‌رسد ویندوزفون قادر باشد در آینده‌ی نزدیک تغییراتی را در سهم اندروید ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات