شیائومی از کریستال یاقوت در گوشی‌هوشمند Mi5 استفاده می‌کند

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی اعلام کرده که در نمایشگاه CES 2015 شرکت نمی‌کند، از این‌رو نباید انتظار معرفی می۵، را در آینده‌ی نزدیک داشته باشیم. از سوی دیگر، انتشار شایعاتی در مورد استفاده از کریستال یاقوت در می۵، گمانه‌ها در مورد تاخیر زمان معرفی می۵ را تقویت می‌کند.
تبلیغات

تابستان سال جاری میلادی شایعات بسیاری در مورد استفاده از کریستال یاقوت در نسل جدید آیفون‌‌های اپل منتشر شده بود، حال آنکه اپل از این ماده برای محافظت صفحه‌ی نمایش گوشی‌های‌هوشمند خود استفاده نکرد. در مقابل، Kyocera گوشی‌هوشمند خود را با بهره‌گیری از کریستال یاقوت روانه‌ی بازار کرد که هم اکنون نیز بصورت قراردادی توسط اپراتور ورایزن در بازار آمریکا به فروش می‌رسد. هوآوی و ویوو نیز محصولاتی را با استفاده از کریستال یاقوت روانه‌ی بازار کرده‌اند که این محصولات فقط در بازار آسیا قابل خرید است.

البته باید به این نکته توجه کرد که این اخبار برگرفته از منابع موجود در بازار چین است و نمی‌توان قطعیت این اخبار را تایید کرد. هنوز مشخص نیست که آیا مهاجرت از گوریلاگلس و استفاده از کریستال یاقوت می‌تواند به نفع شیائومی باشد یا خیر، چراکه استفاده از این ماده هزینه‌ی تولید را برای کمپانی چینی افزایش خواهد داد و این موضوع با سیاست‌های کمپانی که قیمت پایین گوشی‌هایش بزرگ‌ترین دلیل برای فروش بالا است، تناقض دارد.

در حال حاضر شیائومی با مشکلاتی در زمینه ممنوعیت فروش محصولاتش در بازار هند روبرو است. کمپانی اریکسون با شکایت از شیائومی، حکم ممنوعیت فروش محصولات شیائومی را در بازار هند به دست آورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات