سنگاپور خودروهای هوشمند را به‌عنوان تاکسی آزمایش می‌کند

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایده‌ی استفاده از خودرو‌های هوشمند با جدیت تمام توسط خودروسازان در کنار کمپانی‌هایی چون گوگل و بایدو در حال پیشرفت است. استفاده از خودروهای هوشمند به‌عنوان بخشی از سرویس حمل و نقل عمومی، یکی از کاربردهایی است که هم‌اکنون در سنگاپور مورد آزمایش قرار گرفته تا در آینده نزدیک اجرایی شود.
تبلیغات

استفاده از خودروهای هوشمند به‌همان اندازه که توسط کمپانی‌های آمریکایی و اروپایی جدی گرفته شده، در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا نیز مورد توجه قرار گرفته است. چراکه ازدحام جمعیت و ترافیک‌های سنگین مشکلاتی است که گریبان‌ این کشورها را گرفته و استفاده از خودروهای هوشمند به‌عنوان راهکاری برای حل این مساله مطرح شده است. سنگاپور در حال آزمایش استفاده از خودورهای هوشمند به‌عنوان تاکسی در سطح شهر است. این شهر با همکاری انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT) در یکی از محلات سنگاپور در حال آزمایش خودروهای هوشمند است تا نتیجه‌ی آن را در حل مشکل ازحام ترافیکی ارزیابی کند. هدف از استفاده از تاکسی‌های هوشمند، جایگزینی این خودروها با وسایل نقلیه‌ی شخصی است. برای مثال شهروندان قادرند تاکسی‌ها را برای انجام سفرهای درون شهری مورد استفاده قرار دهند و در این صورت دیگر نیازی به استفاده از خودروهای شخصی نخواهد بود. این راهکار برای کاهش ترافیک در شهر‌هایی نظیر سنگاپور که تراکم جمعیت بسیار بالا است، راهکار کارآمدی خواهد بود.

البته هنوز راه درازی تا استفاده‌ی تجاری از این خودروه باقی مانده است. MIT درصدد است تاثیر دوچرخه سواران و عابرین پیاده را روی عملکرد خودروهای هوشمند بسنجد. همچنین برای استفاده از خودروهای هوشمند به نقشه‌های بسیار دقیق شهری نیاز است تا خودروهای هوشمند در مکان‌های ممنوع پارک نکرده یا با موانع موجود برخورد نکنند. در صورتی که این آزمایش‌ها با موفقیت روبرو شود، شاید در آینده نیازی به استفاده از خودورهای شخصی در سطح شهر نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات