اتحاد مایکروسافت و گوگل برای مقابله با ممانعت هتل‌ها از ایجاد هات‌اسپات بی‌سیم

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و گوگل درصدد تشکیل یک لابی برای مبارزه با تصمیم جدید هتل‌ها هستند. جامعه‌ی هتل‌داران تصمیم گرفته‌اند تا مانع ایجاد هات‌اسپات‌های بی‌سیم در فضای هتل‌ها شوند.
تبلیغات

به گزارش ری‌کد و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، مایکروسافت و گوگل برای مقابله با تصمیم جدید هتل‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند. مجموعه‌ای از هتل‌ها که شامل هتل‌های بین‌‌المللی ماریوت نیز می‌شود، تصمیم دارند تا از ابزار‌هایی برای ایجاد اختلال در هات‌اسپات‌های بی‌سیم ایجاد شده توسط کاربران استفاده کنند. هتل‌ها در پی آن هستند که با مسدود کردن هات اسپات‌ ابزارهای موبایلی دسترسی اینترنت بی‌سیم را برای ابزارهایی مثل لپ‌تاپ و تبلت غیر ممکن کنند.

با استفاده از اینترنت دیتای سیم‌کارت، کاربران دیگر نیازی به اینترنت بی‌سیم هتل‌ها نداشته و در نتیجه لازم نیست تا هزینه‌ای را بابت استفاده از اینترنت هتل پرداخت کنند و این موضوع به ضرر هتل‌داران است، از این‌رو این افراد نیز در پی استفاده از سخت‌افزار‌هایی برای ایجاد اختلال در هات‌اسپات‌های بی‌سیم ایجاد شده توسط کاربران هستند.

این هتل‌ها تصمیم خود را در قالب درخواستی روانه‌ی FCC یا کمیسیون مخابرات ایالات متحده کرده‌اند تا در صورت موافقت با این موضوع، بتوانند از دستگاه‌های موجود برای ایجاد اختلال استفاده کنند. البته هتل‌ها نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شوند. شماری از هتل‌ها اینترنت بی‌سیم و کابلی را در اتاق‌ها و فضای هتل بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما شماری دیگر در قبال ارائه‌ی این خدمات هزینه‌ای را دریافت می‌کنند.

این هتل‌ها سابقه‌ی استفاده از تجهیزات محدودکننده‌ را دارند. هتل بین‌المللی ماریوت پیش از این به دلیل استفاده از این نوع سخت‌افزار، ۶۰۰٫۰۰۰ دلار در ماه اکتبر جریمه شده است. کمیسیون مخابرات آمریکا در جریان برگزاری یک کنفرانس در هتل ماریوت نش‌وایل به این موضوع پی برد که این هتل از تجهیزاتی برای ایجاد اختلال در هات‌اسپات‌های ایجاد شده توسط حضار استفاده می‌کند. کمیسیون مخابرات آمریکا در آن زمان عنوان کرد که کاربران می‌توانند به‌جای پرداخت هزینه‌ی استفاده از بی‌سیم هتل که بعضا تا ۱۰۰۰ دلار برای هر ابزار نیز می‌رسد، از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات