زومجی: اولین نگاه به بازی Until Dawn

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نسل هشتم کنسول‌‌ها، با بازگشت بازی‌های ژانر ترس و بقا همراه است. عناوین متعددی مانند The Evil Within و Outlast را می‌توان نمونه‌ی بارزی از این دست بازی‌ها در نسل جدید نام برد. حال ظاهرا نوبت به سونی رسیده تا با معرفی و ارائه‌ی یک بازی شاخص و طراز اول در این سبک به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4، استاندارد جدیدی را تعریف کند. با زومجی و اولین نگاه به بازی Until Dawn همراه باشید.
تبلیغات

 هشت نوجوان به کلبه‌ای کوهستانی می‌روند تا سالگردی را جشن بگیرند، غافل از این که قاتلی سریالی آن‌ها را تعقیب می‌کند. کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ اگر فضای تاریک و سرد را هم به آن اضافه کنیم، درست ترکیبی ساختیم از فیلم‌های ترسناک درجه چندم سینما. اما آنچه Until Dawn را منحصر به فرد می‌کند، داستانش نیست، شیوه‌ی روایت آن است.

Supermassive Games شرکت شناخته شده‌ای نیست اما خوب می‌داند چطور از پتانسیل موجود در پلی‌استیشن 4 و لوازم جانبی آن استفاده کند. آن‌ها تجربه‌ی ساخت چند بازی برای پلی‌استیشن 3 که با کنترلر Move هماهنگ بود را دارند و همچنین بازی کوچکی برای نمایش قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی سونی، Project Morpheus در کارنامه‌ی آن‌ها دیده می‌شود. Until Dawn را شاید بتوان اولین تجربه‌ی آن‌ها در ساخت بازی‌ای بزرگ و پرخرج دانست. به نظر می‌رسد بستری که سونی در نسل جدید برای سازندگان بازی ایجاد کرده باعث رشد و شکوفایی آن‌ها شده است، درست مثل بازی جذاب The Order: 1886 توسط شرکت کمترشناخته شده‌ی Ready at Dawn در حال ساخت است.

برای مطالعه‌ی این مطلب جالب به قلم محسن وزیری، به زومجی مراجعه کنید.

زومجی

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات