تلفن ۷۵ دلاری ماراتون سوایپ با صفحه نمایش ۴.۵ اینچ و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Swipe یک تلفن پایین‌رده را با قیمت ۷۵ دلار در هند معرفی کرده که به باتری باورنکردنی ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است. این تلفن با وجود قیمت بسیار پایین‌اش، از مشخصات فنی قابل قبولی بهره می‌برد.
تبلیغات

امروزه تصور خرید یک تلفن هوشمند زیر صد دلار که سخت‌افزار خوبی داشته باشد و قابلیت‌های نرم افزاری مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهد، سخت است. اما کمپانی سوایپ در هند تلفنی با نام Marathon را با قیمتی معادل ۷۵ دلار معرفی کرده که باتری آن از بسیاری از تلفن‌های پرچمدار، قوی‌تر است. این تلفن مجهز به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که به سادگی نمی‌توان شارژ آن را خالی کرد. دلیل نام‌گذاری ماراتون بر روی این تلفن نیز همین است.

از سایر جهات این تلفن مشخصات فنی چندان خوبی ندارد (با این قیمت نباید هم انتظار سخت‌افزار بهتری داشته باشیم). پردازنده ۱ گیگاهرتز دوهسته‌ای در کنار نمایشگر ۴.۵ اینچ با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل و تنها ۵۱۲ مگابایت حافظه رم، برای رفع نیازهای بسیار ساده شما کافی هستند، اما نباید انتظار انجام پردازش‌های سنگین یا حتی متوسط را از این دستگاه پایین‌رده داشته باشید. حافظه داخلی این گوشی، ۴ گیگابایت است که البته پورت microSD نیز روی آن قرار گرفته است. ماراتون از یک دوربین ۵ مگاپیکسل هم بهره می‌برد. با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پردازنده ۲ هسته‌ای با فرکانس ۱ گیگاهرتز، اصلا بعید نیست که این تلفن دو روز کامل را در استفاده سنگین دوام بیاورد.

این تلفن ۲ سیم‌کارته ۹.۵ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۰ گرم وزن دارد. در مجموع می توان گفت که این مشحصات برای تلفنی با این قیمت نه تنها بد نیستند، بلکه شاید بسیار ایده‌آل هم به نظر برسند. این محصول با قیمت معادل ۷۵ دلار و فقط در رنگ سفید ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات