جزئیات خودروی رودستر تسلا هفته‌ی آتی مشخص می‌شود

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک، مدیرعامل جاه‌طلب کمپانی‌های اسپیس‌ایکس و تسلا که اخیرا تلاش‌هایی را نیز برای گسترش یک شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای آغاز کرده، با انتشار توئیتی خبر از اعلام جزئیات مربوط به مدل رودستر تسلا در هفته‌ی پیش رو داد.
تبلیغات

ایلان ماسک اعلام کرد که جزئیات مربوط به مشخصات فنی مدل رودستر تسلا هفته‌ی آتی اعلام خواهد شد. وی همچنین به وجود مشکلات جدی در فرایند آماده‌سازی این خودرو نیز اشاره کرد و علت تاخیر در معرفی آن را همین مشکلات خواند.

ایلان ماسک در ماه ژوئن و در جریان برگزاری نشست سهام‌داران کمپانی تسلا خبر از تولید یک مدل رودستر الکتریکی توسط تسلا داد. پس از آن دیگر سخنی از این خودرو به میان نیامد تا اینکه ماسک امروز با انتشار توئیتی اعلام کرد که هفته‌ی آتی شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو خواهیم بود.

تسلا اخیرا نسخه‌ی جدیدی از مدل S خود را معرفی کرد که در واقع یک سدان چهار نفره است. مدل S جدید به‌جای بهره‌گیری از یک موتور الکتریکی، از دو موتور الکتریکی به‌همراه سیستم ناوبری هوشمند بهره می‌برد. استفاده از دو موتور الکتریکی، این نمونه را در زمره‌ی سریع‌ترین سدان‌های جهان قرار داده است. با توجه به اینکه مدل‌های رودستر طرفداران بسیاری در میان جوانان دارند، می‌توان پیش‌بینی کرد که تسلا می‌تواند با عرضه‌ی این خودرو و داشتن ویژگی‌هایی چون سرعت و شتاب بالا، نظر بسیاری از جوانان را به خود جلب کند. براساس آمارهای منتشر شده، تسلا در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ موفق به فروش ۲٫۴۰۰ دستگاه خودرو شده است.

البته با توجه به اشاره به وجود شماری از مشکلات در فرایند تولید مدل رودستر، شاید علاقمندان به این خودرو باید مدت بیشتری را برای رانندگی با آن صبر کنند. البته با توجه به اینکه جزئیاتی از مشکلات موجود منتشر نشده، نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد. به‌نظر می‌رسد تسلا درصدد آن است تا با معرفی مدل رودستر خود، هدیه‌‌ای را به طرفدارانش اعطا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات