سونی توییتر را تهدید به شکایت می‌کند

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی طی چند هفته‌ی اخیر شدیدا تحت فشار هکرها قرار گرفت و این فشار تا جایی ادامه پیدا کرد که ژاپنی‌ها تسلیم شدند و اکران فیلم The Interview را متوقف کردند. حال سونی توییتر را متهم به پخش ایمیل‌های هک شده‌ی این شرکت کرده و از آن‌ها خواسته تا هرچه سریع‌تر مانع پخش محتوای خصوصی سونی در توییتر شوند.
تبلیغات

سونی معتقد است که توییتر باید جلوی کاربرانی که محتوای هک شده‌ی این شرکت را پخش می‌کنند، بگیرد. دیوید بویس، وکیل سونی در همین رابطه نامه‌ای به توییتر ارسال کرده و آن‌ها را مسئول این قضیه می‌داند. وی در نامه‌ی خود نوشته است که مسئولیت هرگونه‌ خسارتی که به سونی از بابت پخش محتوای دزدیده‌ شده در توییتر وارد می‌شود بر عهده‌ی این شبکه میکروبلاگ است.

سونی-پیکچر چندی پیش توسط افرادی که گفته می‌شود از کره‌ی شمالی هستند، هک شد و نه‌تنها فیلم‌های اکران نشده‌ی چند میلیون دلاری آن‌ها در فضای مجازی پخش شد بلکه فیلم‌نامه‌ی فیلم‌های در حال ساخت نیز به بیرون درز کرد. در این بین، تصاویر از ایمیل‌های خصوصی محرمانه‌ی سونی نیز در فضای مجازی منتشر شد و کار به جایی رسید که سونی تسلیم شد و اعلام کرد که فیلم The Interview را اکران نخواهد کرد. این عقب نشینی سونی مورد توجه‌ی هکرها قرار گرفت اما آن‌ها از سونی خواستند تا هیچ‌اثری از این فیلم در فضای مجازی نباشد و هیچ‌کسی نتواند آن را مشاهده کند، در غیر اینصورت هکرها اسناد بیشتری از سونی را فاش خواهند کرد.

در فیلم‌ کمدی اینترویو، کیم‌-جو-اون، رهبر کره‌ی شمالی به شکل بدی کشته می‌شود. اگرچه کره‌ی شمالی اعلام کرده که در این هک نقشی نداشته، اما برخی از سازمان‌های امنیتی، این طور فکر نمی‌کنند.

اوباما، رئیس جمهور امریکا، عقب نشینی سونی برای پخش نشدن فیلم مصاحبه را یک اقدام اشتباه عنوان کرد و از حمله‌ی هکرهای کره‌ی شمالی به عنوان نوعی جنگ یاد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید پاسخ توییتر به تهدید یا به نوعی در خواست سونی چیست و آیا محتوای هک شده‌ی سونی از روی شبکه‌ی توییتر حذف خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات