کُداک گوشی هوشمند اندرویدی خود را در CES 2015 معرفی خواهد کرد

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
کُداک برندی است که بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری با آن آشنا هستند، اما این شرکت چندین سال است که با مشکلات مالی مواجه است. حالا و پس از پشت سر گذاشتن این گرفتاری‌ها این شرکت تصمیم گرفته تا وارد دنیای گوشی‌های هوشمند با تمرکز روی دوربین، شود.
تبلیغات

بعد از سپری شدن دوره‌ای که به دلیل برخی مشکلات احتمال ورشکستگی این شرکت وجود داشت و حتی باعث شد تا کداک برخی از پتنت‌های متعلق به خود را برای بازپرداخت بدهی‌هایش به فروش برساند، حالا این شرکت بار دیگر قصد دارد تا به میادین باز گردد و البته برای این کار باز هم بازار دوربین‌ها را نشانه گرفته است.

البته این بار اوضاع کمی متفاوت است و منظور ما از دوربین‌ها، در واقع دوربین‌ گوشی‌های هوشمند است چرا که این روزها بسیاری از مردم به جای استفاده از دوربین عکاسی از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. گوشی‌های هوشمند جدید کداک که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند، توسط گروه Bullitt تولید می‌شوند.

شرکت کُداک با اعلام این نکته که طی سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند به‌شدت پیچیده شده‌اند، قول داده است که دو عنصر طراحی و کارآیی را به‌شدت در گوشی ‌اندرویدی خود مورد توجه قرار دهد. کداک نیاز امروز بازار را دسترسی ساده به خدمات چاپ و به اشتراک‌گذاری دانسته و اعلام کرده که در گوشی هوشمند خود از آخرین نسخه اندروید به همراه سخت‌افزار قدرتمند بهره خواهد برد.

Bullitt Group به‌طور تخصصی محصولاتی را برای سایر شرکت‌ها و البته با برند آن‌ها تولید می‌کند و در حال حاضر محصولاتی را برای CAT ،JCB و Ted Baker تولید می‌کند. این گوشی‌های هوشمند ساخت Bullitt Group نیز تحت برند Kodak به بازار عرضه خواهند شد که این امر یک بازار جدید را برای شرکت کُداک بوجود می‌آورد.

به احتمال زیاد کُداک این گوشی‌های جدید را در CES ۲۰۱۵ معرفی خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده که محصولات جدید دیگری را در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ مانند تبلت، گوشی هوشمند 4G و غیره معرفی خواهد کرد.

به نظر شما آیا این اقدام جدید شرکت کُداک باعث احیای دوباره این برند خواهد شد یا این شرکت در سیل عظیم رقیبان تولید کننده محصولات اندرویدی غرق خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات