بلک‌بری در سه‌ماهه‌ی سوم امسال 1.9 میلیون گوشی هوشمند فروخته است

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بلک‌بری یک روز پس از معرفی گوشی Blackberry Classic گزارش‌های مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی خود را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات مندرج در این گزارش‌ها، کمپانی کانادایی RIM موفق شده طی سه‌ماهه‌ی سوم 1.9 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند.
تبلیغات

بلک‌بری اعلام کرده که این رقم مربوط به دستگاه‌های فروخته شده به مشتریان نهایی بوده و بخشی از آن مربوط به پیش از سه‌ماهه‌ی سوم است که از فهرست اقلام موجود در کانال عرضه‌ی این شرکت کسر شده است.

بلک‌بری برای سه‌ماهه‌ی سوم سال 2014، درآمد 793 میلیون دلاری را گزارش کرده که 46 درصد این درآمد از طریق بخش سخت‌افزار بدست آمده، 48 درصد به سرویس‌ها تعلق دارد و 8 درصد باقی‌مانده نیز به نرم‌افزارها و سایر سرویس‌ها مربوط می‌شود. سود عملیاتی بلک‌بری در این مدت 16 میلیون دلار برآورد شده که البته بر اساس اصول پذیرفته شده‌ی حسابداری یا به اصطلاح Non-GAAP محاسبه نشده است. در هر حال این رقم در قیاس با سه‌ماهه‌ی پیش از آن، با افزایش قابل توجه 2 میلیون دلاری مواجه بوده است. جان چن، مدیرعامل بلک‌بری در این خصوص می‌گوید:

ما به یک نقطه‌ی کلیدی در برنامه‌ی 8 فصلی خود رسیده‌ایم و با جریان نقدینگی مثبت نیز روبرو هستیم. ما همچنین قدم مهم دیگری نیز در عرضه‌ی محصولات نرم‌افزاری و دستگاه‌های سازمانی خود برداشته‌ایم. اکنون بنا داریم تمرکز خود را بر گسترش زنجیره‌ی توزیع و افزایش درآمد بگذاریم.

بلک‌بری همچنین اعلام کرده تا انتهای سه‌ماهه‌ی سوم مالی، نقدینگی و شبه‌نقدینگی این کمپانی به 3.1 میلیارد دلار خواهد رسید. امیدواریم این کمپانی همچنان به تمرکز بر آنچه که بهترین عملکرد را در آن دارد، یعنی سرویس‌ها و سخت‌افزار که بزرگ‌ترین منبع درآمدی آن طی سال جاری بوده است ادامه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات