انویدیا و مارول برای پروژه‌ی آرا ماژول پردازنده تولید می‌کنند

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا و مارول نیز به جمع تولیدکنندگان ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در گوشی‌های‌هوشمند پروژه‌ی آرا پیوستند. این دو کمپانی با بهره‌گیری از تجربیات خود در زمینه‌ی ساخت پردازنده، ماژول‌هایی با داشتن پردازنده‌ی مرکزی تولید خواهند کرد.
تبلیغات

انویدیا و مارول ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در گوشی‌های‌هوشمند پروژه‌ی آرا را تولید خواهند کرد. براساس اطلاعات منتشر شده انویدیا ماژول پردازنده‌ی مرکزی را بر اساس تراشه‌ی تگرا کی‌وان خواهد ساخت. تراشه‌ی تگرا کی‌وان به‌عنوان پردازنده‌ی تبلت نکسوس ۹ گوگل مورد استفاده قرار گرفته است. مارول نیز پردازنده‌ی چهار هسته‌ای PXA1928 را در قالب یک ماژول پردازنده‌ برای پروژه‌ی آرا در نظر گرفته است. اما این همه‌ی ماجرا در مورد تلاش‌های گوگل برای جلب پشتیبانی تولیدکنندگان ِ نسل بعدی گجت‌های اندرویدی نیست.

برای تسهیل ارتباط ماژول‌ها با یکدیگر، توشیبا امکان استفاده از سوئیچ UniPro و ASIC را فراهم آورده است. با استفاده از این دو رابط می‌توان ماژول‌های قابل تعویض را در کنار یکدیگر قرار داد. استفاده از این رابط‌ها جایگزین ارتباطات داخلی ماژول‌های سخت‌افزاری خواهد شد که در گوشی‌های‌هوشمند شاهد آن هستیم. تراشه‌های تولید شده توسط هر دو کمپانی انویدیا و مارول از فناوری UniPro bridge ASIC توشیبا برای ارتباط با سایر قسمت‌ها سود می‌برند که به گفته‌ی اِرِمنکو، مدیر این پروژه‌، قسمتی از طراحی اصلی پروژه‌ی آرا در زمان عرضه‌ی کیت توسعه‌ی بعدی خواهد بود.

پیش‌تر تیم توسعه‌ی پروژه‌ی آرا پردازنده‌ی راک‌چیپ را به نمایش گذاشته بود که از ارتباط UniPro پشتیبانی می‌کرد. با وجود توسعه‌ی این پردازنده انتظار نمی‌رود شاهد عرضه‌ی آن روی نمونه‌ی پیش‌نمایش بهار سال ۲۰۱۵ میلادی باشیم. این نمونه Spiral 3 نام دارد.

پیش از عرضه‌ی این نمونه، در ماه ژانویه شاهد برگزاری دومین کنفرانس توسعه‌‌دهندگان پروژه‌ی آرا خواهیم بود که در آن نمونه‌ی پیش‌نمایش Spiral 2 در معرض دید قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات