همگام با پیشروان: بهره گیری از طبیعت برای رشد دادن باتری‌ها

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
دنیای امروز ما پر شده است از ابزارهایی که جانشان وابسته به باتری‌های درون آن‌ها است! اکثر کاربران دستگاه‌های هوشمند امروزی نیز به جای سرعت و قدرت بیشتر در ابزارهای خود خواهان باتری‌های پایدارتر با طول عمری بسیار بیشتر هستند. البته صنایع بزرگ نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری کرده‌اند.
تبلیغات

کشور ما یکی از کشورهایی است که علی رغم بهره بردن از عظیم ترین ذخایر انرژی در دنیا، در استفاده از آن به شکل موفق و شایسته ناکام مانده است. در حقیقت اگر نگاهی به وضعیت کشور‌های دارا و فاقد مهم ترین منبع انرژی دنیا، یعنی سوخت‌های فسیلی بیاندازیم متوجه می‌شویم که دنیا به دو دسته‌ی بزرگ کشورهای پیشرفته‌ی صنعتی فاقد منابع و کشور‌های غنی از منابع اما فاقد توسعه‌ی انسانی و علمی کافی تقسیم بندی شده است؛ واقعیتی که در دل خود طنز تلخی هم دارد!

اما پس از سوخت‌های فسیلی چه سرنوشتی در انتظار بشریت خواهد بود؟ درست است که مدتی است در اثر رقابت‌هایی نه چندان عاقلانه بین تولید کنندگان، قیمت نفت در سراشیبی قرار گرفته، اما حتی هم اکنون نیز می‌توان بوی تلخ اتمام ذخایر نفتی را استشمام کرد، فناوری‌های کنونی نیز پاسخگوی نیاز روزافزون بشر به انرژی نیستند.

این بار خانم آنجلا بلچر به سراغ یکی از منابع اصلی تولید انرژی در طبیعت رفته است. باتری‌هایی که ایشان در آزمایشگاه مدیا لب MIT تولید کرده اند در حقیقت ویروس‌هایی هستند که برای تولید انرژی برنامه ریزی شده‌اند.

دانلود ویدیو

لطفا پیشنهادها و انتقادهای خود را برای هرچه بهتر شدن "همگام با پیشروان" در بخش نظرات یا ایمیل شخصی بنده بیان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات