هوآوی تراشه‌ی 64 بیتی کرین 620 را فردا رونمایی می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
هوآوی جدیدترین پردازنده‌ی سری کرین را فردا معرفی خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد این کمپانی درصدد عرضه‌ی یک گوشی‌هوشمند مبتنی بر این تراشه‌ است. گوشی‌هوشمندی از هوآوی با عنوان Che2-TL00 مجوزهای مورد نیاز را از TENAA، کمیسیون ارتباطات چین دریافت کرده و در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

هوآوی در نظر دارد تا تراشه‌ی کیرین خود را فردا معرفی کند. براساس اطلاعات منتشر شده، هوآوی یک گوشی‌هوشمند را با استفاده از این تراشه معرفی خواهد کرد. Che2-TL00 گوشی‌هوشمندی است که اخیرا مجوز‌های مورد نیاز را از TENAA، کمیسیون ارتباطات چین دریافت کرده است. پیش‌تر نیز اطلاعاتی از این گوشی‌هوشمند منتشر شده بود، اما اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که مشخصات فنی آن تغییر یافته است. آخرین اطلاعات منتشر شده نشان از این دارد که این گوشی‌هوشمند از تراشه‌ی هشت هسته‌ای کرین ۶۲۰ استفاده می‌کند. این تراشه مبتنی بر معماری هسته‌های Cortex-A53 توسعه یافته است. با توجه به اینکه کیرین ۶۲۰ یک تراشه‌ی ۶۴ بیتی است، می‌توان آن را همردیف با اسنپ‌دراگون ۴۱۰ کوالکام خواند.

علاوه بر تراشه‌ی ۶۴ بیتی کیرین ۶۲۰ که فرکانس کاری آن برابر ۱.۲ گیگاهرتز است، گوشی‌هوشمند جدید هوآوی از وجود صفحه‌‌ی نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱٫۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، یک گیگابایت حافظه‌ی رم، حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی با امکان افزایش از طریق اسلات میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت بهره می‌برد. این گوشی‌هوشمند ۱۷۰ گرمی طول، عرض و ضخامتی برابر ۱۵۲.۹ در ۷۷.۳ و ۸.۶۵ میلی‌متر دارد و در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد.

هوآوی بصورت رسمی خبر از عرضه‌ی تراشه‌ی جدید خود داده است، اما سخنی از گوشی‌هوشمندی مبتنی بر این تراشه ارائه نکرده، از این‌رو احتمال معرفی گوشی‌هوشمند ذکر شده کمتر است. هنوز مشخص نیست که آیا هوآوی گوشی‌هوشمند خود مبتنی بر تراشه‌ی کرین را روانه‌ی بازار‌های آمریکایی و اروپایی خواهد کرد یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا سیاست تولید پردازنده‌ی اختصاصی موفقیتی را برای شرکت‌هایی چون هوآوی و سامسونگ به همراه دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات