با کاور Quick Circle ال‌جی جی 3 بیشتر آشنا شوید

پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 6 دقیقه
کیس Quick Circle ال‌جی جی۳ یکی از لوازم جانبی جذابی است که نه‌تنها از گوشی محافظت می‌کند، بلکه قابلیت‌ها و عملکردهای جالبی را نیز از طریق آن دریچه‌ی دایره‌ای کوچک خود در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این مطلب به تشریح این کیس، عملکردهای آن و نحوه‌ی تنظیم این قابلیت در جی۳ می‌پردازیم.
تبلیغات

پیش از ال‌جی نیز شرکت‌های دیگری بوده‌اند که کیس‌های خود را با دریچه‌ای روی صفحه ارائه کنند. اما عملکرد اغلب آن‌ها به نمایش اطلاعات جزئی نظیر زمان، تاریخ یا نمادهایی از نوتیفیکیشن‌ها محدود بوده است. این در حالی است که ال‌جی نه‌تنها ظاهر بسیار زیبایی به این پنجره‌ی دایره‌ای شکل بخشیده، بلکه مجموعه‌ای از عملکردهای پایه‌ای نظیر مدیریت تماس‌ها، کنترل موسیقی و حتی دسترسی به دوربین را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نکته‌ی مهم‌تر اینکه، ال‌جی امکان توسعه‌ی این بخش را فراهم کرده که به همین دلیل می‌توان عملکردهای این بخش را با نصب برنامه‌هایی از مارکت ال‌جی گسترش داد. بنابراین دارندگان گوشی هوشمند جی۳ قادر خواهند بود بدون نیاز به باز کردن کاور، به تعامل با دستگاه خود بپردازند.

کیس «کوئیک سرکل» جی ۳ در بازار ایران دارای دو نمونه است. نمونه‌ای که روی قسمت جلویی آن تنها به عبارت LG G3 اکتفا شده و با پنل پشتی گوشی کاملا جایگزین شده و بخش کتابی آن روی نمایشگر قرار می‌گیرد. این مدل در حقیقت همان پنل پشتی جی۳ بعلاوه‌ی پوشش نمایشگر است. مدل دیگری که توسط برخی نمایندگی‌های رسمی نیز عرضه می‌شود در قسمت جلویی دارای عبارت for G3 است. این نمونه جایگزین پنل پشتی دستگاه نمی‌شود و گوشی کاملا درون دل آن قرار می‌گیرد. در هر صورت عملکرد هر یک از این دو مدل کاملا یکسان بوده و خرید هریک بستگی به سلیقه و نیاز شما و نیز در دسترس بودن هر یک خواهد داشت.

البته کیس اصلی ال‌جی از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند که موجب می‌شود سطح قیمتی بالاتری داشته باشد؛ ضمن اینکه برای بهره بردن از این قابلیت لازم است پایه‌ی شارژ بی‌سیم ال‌جی را نیز تهیه کنید. البته خود ال‌جی جی ۳ بصورت پیش‌فرض قادر به شارژ به شیوه‌ی بی‌سیم است و قابلیت تعبیه شده در کیس کوئیک سرکل اصلی، تنها شما را از خارج کردن دستگاه از درون کیس بی‌نیاز می‌کند.

ظاهر این کیس کاملا جذاب بوده و از زیبایی دستگاه کاسته نخواهد شد. قسمت پشتی کیس کاملا از جنس پلاستیک است و در کتابی آن نیز اگرچه ظاهر و حس پارچه‌مانند دارد اما از جنس پلاستیک ساخته شده است. هنگام در دست گرفتن دستگاه با وجود کیس کوئیک سرکل، متوجه جایگیری مناسب آن در دست، لیز نبودن، نازکی نسبی و جذابیت ظاهری آن خواهید شد؛ هرچند در کتابی آن هنگام کار کردن با دستگاه از یک طرف آویزان شده و کمی تعامل با گوشی یا ظاهر آن را ناخوشایند می‌کند. برگرداندن کامل قسمت جلویی ممکن است تا حدودی در این زمینه کمک کند ولی کار کردن با دستگاه همچنان به‌سادگی زمانی که از کیس استفاده نکنید نخواهد بود. پوشش حداکثری ارائه شده از طریق این کیس با اطمینان بالایی از گوشی شما محافظت خواهد کرد تا در مقابل ضربه‌ها، افتادن‌ها و آسیب‌های احتمالی، خطری دستگاه دلبند شما را تهدید نکند. البته در نمونه‌ی اصلی قسمت‌هایی از بالا و پایین دستگاه همچنان در معرض آسیب قرار دارند.

g3 circle 01

اگر نیاز باشد به حس در دست گرفتن و ظاهر این کیس انتقادی داشته باشیم، عدم تناسب با ظاهر و حس کاربری خود جی۳ را برای آن ذکر خواهیم کرد. همان‌طور که می‌دانید در طراحی جی۳ تلاش شده الگوی فلز برس خورده روی دستگاه اعمال شده و حس غیرپلاستیکی به کاربر القا شود. کیس‌ کوئیک سرکل اما، طرحی مشابه الگوی جی پرو ۲ را در قسمت پشتی تداعی می‌کند. نمونه‌ی غیراصلی نیز از همان الگوی شبیه به پارچه‌ی قسمت جلویی بهره می‌برد. افزون بر این مورد، دوربین سلفی دستگاه نیز به‌طور کامل توسط درپوش قسمت جلویی پوشیده شده و امکان ثبت سلفی بدون باز کردن آن فراهم نیست.

زمانی که کیس روی دستگاه قرار گیرد، جی۳ بصورت خودکار این مسئله را تشخیص خواهد داد و به نمایش ساعت کلاسیک و دایره‌ای زیبایی از دریچه‌ی پوشش جلویی خواهد پرداخت که البته پوسته‌ی این ساعت را نیز می‌توان تغییر داد. به این منظور کافی است دست خود را روی صفحه بکشید تا آیتم‌های قرار گرفته در پشت ساعت ظاهر شوند. در این قسمت با رفتن به آیکن چرخ‌دهنده که نمایانگر تنظیمات است قادر خواهید بود به تغییر پوسته‌ی ساعت بپردازید.

بصورت پیش‌فرض، ال‌جی مجموعه‌ای از میانبرها و عملکردها را روی این قسمت قرار داده که قابل گسترش و تغییر هستند. با انتخاب آیکن تنظیمات از طریق همان دریچه‌ی دایره‌ای، به لیست پوسته‌های ساعت هدایت خواهید شد که اگر تا انتهای این لیست بروید، به شما گفته می‌شود برای دسترسی به تنظیمات بیشتر کاور را باز کنید. در این حالت به محض باز کردن پوشش، به قسمت تنظیمات مربوط به کوئیک سرکل در گوشی هدایت خواهید شد. همچنین با رفتن به بخش تنظیمات دستگاه، در تب General بخش Quick Circle case را خواهید یافت. در بخش تنظیمات کوئیک سرکل علاوه بر کلید روشن و خاموش بالایی، دو بخش ساده‌ی دیگر نیز وجود دارد. قسمت اول به انتخاب اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد. از طریق این قسمت، امکان انتخاب عملکردهای موجود برای نمایش در دریچه‌ی کاور فراهم است. بصورت پیش‌فرض و بدون نصب برنامه‌ی اضافی، این لیست به تاریخچه تماس‌ها، پیغام‌رسان SMS، کنترل موسیقی، برنامه‌ی کنترل سلامت ال‌جی، دوربین و خود تنظیمات محدود خواهد بود.

تنظیمات کوئیک سرکل

قسمت بعد نیز امکان فعال/غیرفعال کردن باز کردن خودکار قفل صفحه را در اختیارتان می‌گذارد. با انتخاب این گزینه که البته بصورت پیش‌فرض فعال است، در صورتی که برای دستگاه رمز یا الگو تعیین نکرده باشید با باز کردن در کیس قفل صفحه نیز باز خواهد شد.

مارکت اختصاصی ال‌جی که Smart World نام دارد از یک قسمت ویژه برای اپلیکیشن‌های Quick Circle بهره می‌برد که با مراجعه به آن خواهید توانست به مجموعه‌ای از عملکردهای اضافی برای این بخش دسترسی پیدا کنید. معروف‌ترین آیتم ارائه شده در این لیست Quick Circle Apps نام دارد که عملکردهایی نظیر ماشین حساب، چراغ قوه، شمارش معکوس تایمر، کنترل خاموش/روشن بودن تنظیماتی نظیر وای‌فای و نمایش رویدادهای پیش رو را در دل خود جای داده است.

g3 circle 02

در مجموع می‌توان گفت کوئیک سرکل از قابلیت‌های جذاب ال‌جی جی۳ به شمار می‌رود که کارایی‌های یک کیس محافظ را از حالت سنتی خود خارج می‌کند. امروزه توجه به لوازم جانبی، یکی از مواردی است که سازندگان گوشی‌های هوشمند با تکیه بر آن به دنبال بهبود سطح دستگاه و نیز فروش آن هستند. Dot Cover ارائه شده برای HTC One نیز از دیگر نمونه‌هایی است که نشان از این مسئله دارد. نظر شما در مورد کیس Quick Circle ال‌جی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات