تبلت 13 اینچی سونی با نام Xperia Z4 Tablet Ultra فاش شد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی شایعه‌ای در خصوص مشخصات یک دستگاه از کمپانی سونی بدست آمده که اشاره به اولین حمله‌ی این شرکت ژاپنی به بازار تبلت‌های سایز بزرگ دارد. تبلتی که گفته می‌شود Z4 Tablet Ultra نام خواهد داشت. با زومیت در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا به ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در این مورد بپردازیم.
تبلیغات

 سونی پس از آنکه بازار تبلت‌های 8 و 10 اینچی را هدف قرار داد و دستگاه‌های بسیار نازک و مقاوم در برابر آب خود را وارد صحنه‌ی رقابت کرد، اکنون گفته می‌شود که این کمپانی در حال کار بر روی یک تبلت 12.9 اینچی است.

سامسونگ و لنوو هم‌اکنون از یک تبلت اندرویدی بزرگ در بازار برخوردار هستند و بر اساس شایعات مختلف، اپل نیز در تلاش برای توسعه‌ی محصولی در این رده با نام iPad Pro است. حال اگر منبع این شایعه‌ی جدید و ادعاهای آن را معتبر فرض کنیم، Z4 Tablet Ultra قرار است با صفحه‌نمایش 12.9 اینچی از نوع LED با رزولوشن 3840 در 2400 پیکسل وارد صحنه‌ی رقابت شود. در دل این دستگاه، پردازنده‌ی Snapdragon 810 وظایف پردازشی را به انجام خواهد رساند که با 64 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و 6 گیگابایت حافظه‌ی رم (دو ماژول ۳ گیگابایتی) تکمیل خواهد شد. 

مساله این است که این بخش از مشخصات کاملا عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد. نه تنها اندروید 5 آبنبات چوبی در حال حاضر حداکثر از 3 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند بلکه سونی نیز عادت ندارد ظرفیت رم را در دستگاه‌های خود به حداکثر برساند. از این گذشته، عدد 6 گیگابایت به خودی خود بسیار عجیب و بدون دلیل منطقی به نظر می‌رسد.

در هر حال، Xperia Z4 Tablet Ultra ممکن است به دوربین اصلی 8 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K در 30 فریم بر ثانیه و درگاه HDMI برای گرفتن خروجی ویدیو و تلویزیون مجهز باشد. همچنین در مشخصات منتسب به این تبلت، باتری غول‌پیکر 12,100 میلی آمپر ساعتی ذکر شده که باید بتواند دستگاه را وارد یک رکورد جدید از نظر عمر باتری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات