سامسونگ برای رقابت با سیستم پرداخت اپل با LoopPay همکاری می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ احتمالا در حال توسعه‌ی یک سیستم پرداخت موبایلی برای رقابت با Apple Pay است. گفته می‌شود این تولیدکننده‌ی کره‌ایِ دستگاه‌های هوشمند، در حال مذاکره با یک استارتاپ فعال در زمینه‌ی پرداخت به نام LoopPay است تا با همکاری این شرکت سیستم پرداخت خود را در سال ۲۰۱۵ رونمایی کند.
تبلیغات

سیستم ترکیبی سامسونگ و LoopPay به کاربران گوشی‌های سامسونگ امکان خواهد داد به جای کشیدن کارت اعتباری یا پرداخت نقدی، تنها با حرکت دادن گوشی خود در مقابل پایانه‌های فروشگاهی مبلغ خرید خود را پرداخت کنند. سامسونگ می‌تواند در این سیستم از چیپ NFC موجود در گوشی‌های خود بهره برده و اجرای فرایند پرداخت بی‌سیم را ساده‌سازی کند.

همکاری با استارتاپ LoopPay می‌تواند موجب شود سیستم پرداخت سامسونگ طیف گسترده‌تری از پایانه‌های پرداخت جدید و قدیمی را تحت پوشش خود قرار دهد تا گسترش این سرویس با شتاب بالاتری دنبال شود. تکنولوژی توسعه داده شده توسط LoopPay به شبیه‌سازی فرایند کشیدن کارت اعتباری می‌پردازد؛ بدین گونه که با ثبت داده‌های موجود در نوار مغناطیسی کارت اعتباری و انتقال این داده‌ها به کارت‌خوان خرده‌فروشی‌ها عملیات پرداخت را اجرایی می‌کند. از آنجا که فناوری LoopPay نیازی به NFC یا هیچ‌گونه استاندارد بی‌سیم دیگری ندارد، از ابتدای ارائه قادر خواهد بود با بسیاری از کارت‌خوان‌های فعلی موجود در پایانه‌های فروش که قابلیت کشیدن کارت اعتباری داشته باشند، کار کند.

تصور می‌شود سیستم پرداخت سامسونگ نیز همچون آنچه از Apple Pay شاهدش بوده‌ایم، با بهره‌گیری از شیوه‌های رمزنگاری به ایمن‌سازی فرایند تراکنش بپردازد. حتی این احتمال به شکل بالقوه وجود دارد که سامسونگ فناوری تشخیص اثرانگشت را نیز در سیستم خود درون‌سازی کند؛ فناوری که هم‌اکنون در پرچمدارهای فعلی این شرکت ارائه شده است.

سیستم پرداخت Apple Pay در ماه اکتبر آغاز به کار کرد و همچنان شیوه‌ی عملکرد آن در کانون توجه قرار دارد. توسعه‌ی اخیر رخ داده در این سیستم، بانک‌هایی نظیر TD Bank و خرده‌فروشی‌هایی مانند Staples را نیز تحت پوشش خدمات این سرویس قرار داده است. با در نظر گرفتن نرخ سازگاری با این فناوری و توسعه‌ی اعمال شده توسط اپل، اکنون سیستم پرداخت این شرکت حدود 90 درصد از تراکنش‌های قابل اجرا از طریق کارت‌های اعتباری و پایانه‌های ایالات متحده را پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات