تماشا کنید: مایکروسافت ژست‌های حرکتی جدید به ویندوز فون اضافه می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت هم‌اکنون در حال توسعه‌ی چند ژست حرکتی جدید برای ویندوز فون است که به دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل امکان می‌دهد بدون لمس صفحه‌نمایش، به تعامل با آن بپردازند.
تبلیغات

 پیش‌تر برنامه این بود که مایکروسافت همراه با دومین بروزرسانی ارائه شده برای ویندوز فون 8.1، تعدادی ژست حرکتی به اصطلاح 3D Touch را به سیستم‌عامل خود اضافه کند، اما این شرکت در نهایت برنامه‌ی بروزرسانی خود را منتفی کرد و قرار است برخی از این ژست‌ها را بصورت جداگانه برای دانلود ارائه کند.

از امروز یک اپلیکیشن با نام Gestures Beta برای دارندگان دستگاه‌های ویندوز فونی لومیا در دسترس است که امکان کنترل تماس‌های تلفنی از طریق راه‌های مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند. با نصب این اپلیکیشن قادر خواهید بود به سادگی گوشی لومیای خود را برداشته و با قرار دادن آن بر روی گوش به تماس دریافتی پاسخ دهید. همچنین امکانی فراهم شده که با قرار دادن صفحه‌ی گوشی بر روی یک سطح صاف نظیر میز، صدای ارسالی از سمت خودتان را قطع کنید. برای نادیده گرفتن یک تماس یا رد کردن آن کافی است دستگاه را چرخانده و صفحه‌ی آن را به سمت پایین بگیرید. افزون بر این می‌توان با قرار دادن گوشی به حالت عادی بر روی سطح صاف، تماس را بر روی اسپیکر ادامه داد.

تمام ژست‌های حرکتی مذکور قابلیت فعال/غیرفعال شدن داشته اما مایکروسافت اذعان کرده که برخی از این ژست‌ها برای دستگاه‌هایی نظیر لومیا 630، لومیا 635 و لومیا 530 با محدودیت اجرا خواهد شد. مایکروسافت برنامه دارد مجموعه‌ی این 3D Touchها را در ویندوز 10 گسترش دهد. همچنین این شرکت تصمیم دارد در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایل خود از قابلیتی به نام MixView پرده بردارد که امکان شکستن یک کاشی زنده به چندین بخش مرتبط با یک اپلیکیشن را فراهم می‌کند.

دانلود ویدیو

ممکن است اپلیکیشن Gestures Beta تنها روشی برای آزمایش کردن ژست‌هایی باشد که مایکروسافت بصورت پیش‌فرض در ویندوز 10 ارائه خواهد کرد. بنابراین به این شیوه، مایکروسافت بازخوردهای مورد نیاز خود را پیش از آن که در سال آینده اقدام به معرفی ویندوز 10 کند، دریافت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات