یاهو تنها در 2 روز 68 میلیون دلار سود کرد!

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
سال ۲۰۱۴ از نظر بازگشت سرمایه‌ برای یاهو، یکی از به‌یادماندنی‌ترین سال‌ها است. روز جمعه یاهو بار دیگر و به‌خاطر سرمایه‌گذاری در Hortonworks در جریان عرضه‌ی سهام عمومی این کمپانی، ۶۸ میلیون دلار به جیب می‌زد.
تبلیغات

 روز جمعه و در جریان عرضه‌ی عمومی سهام کمپانی هورتون‌ورکز برای اولین بار در تالار بورس، یاهو به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران این کمپانی، ۶۸ میلیون دلارکسب کرد. این شرکت در زمینه‌ی نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه‌ی کسب و کار فعالیت می‌کند.

ارزش هر سهم این کمپانی دیروز به ۲۵ دلار رسید که در مقایسه با قیمت ۱۶ دلاری هر سهم در زمان عرضه‌ی اولیه رشدی ۹ دلاری به خود  دیده است. ارزش کل سهام یاهو با این شرایط به ۱۸۹ میلیون دلار رسید که گویای سود ۶۸ میلیون دلاری این کمپانی است.

البته پیش از این و در طول سال ۲۰۱۴ میلادی نیز یاهو موفقیت‌های دیگری در زمینه‌ی کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری کسب کرده بود که تا به حال بزرگ‌ترین درآمد کسب شده از سوی این کمپانی از طریق سرمایه‌گذاری در کمپانی‌های نوپا است. یاهو که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی کمپانی علی‌بابا بود، پس از عرضه‌ی عمومی سهام این کمپانی در تالار بورس،  ۵ میلیارد دلار سود کرد. در حال حاضر سهام این کمپانی در علی‌بابا بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

 یاهو تنها کمپانی نبود که در هورتون‌ورکز سرمایه‌گذاری کرده بود. ترادیتا کمپانی دیگری است که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و در حال حاضر سهام ۷ درصدی آن در هورتون‌ورکز ۷۳ میلیون دلار ارزش دارد. سومین کمپانی نام‌ آشنا که در هورتون‌ورکز سرمایه‌گذاری کرده، اچ‌پی‌ است که سهم ۵ درصدی آن ۵۱ میلیون دلار ارزش دارد. در کنار این سه کمپانی، سرمایه‌گذاران شخصی و سایر کمپانی‌ها نیز سهمی در سرمایه‌گذاری دارند.

از جمله‌ افرادی که سود سرشاری از عرضه‌ی عمومی سهام هورتون‌ورکز از آن خود کرد، رابرت بیاردن، مدیرعامل این کمپانی است که با در اختیار داشتن ۶ درصد از سهام، ثروتی ۶۰ میلیون دلاری به دست آورد. هنوز مشخص نیست که موسس این کمپانی، اریک بالدشولر، چه مقدار از سهم این کمپانی را در اختیار دارد. وی در سال ۲۰۱۳ و پس از اینکه بیاردن به سمت مدیرعاملی رسید، کمپانی را ترک کرد. به‌نظر می‌رسد وی با فروش بخشی از سهام خود، مجموع سهم خود از این کمپانی را به زیر ۵ درصد رسانده که از این‌رو جزو سهامداران اصلی به شمار نمی‌رود.

براساس اطلاعات منتشر شده، کارکنان و سهامداران این کمپانی از عرضه‌ عمومی سهام هورتون‌ورکز بسیار خوشحال هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات