تلویزیون‌های جدید 4K ال‌جی با فناوری Quantum Dot، کیفیت بالاتری خواهند داشت

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی در CES از نسل جدید تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی خود با فناوری Quantum  Dot رونمایی می‌کند تا باعث بهبود کیفیت تصاویر در تلویزیون‌ها شود.
تبلیغات

دفتر ال‌جی در ایران بیانیه‌ی مطبوعاتی خود را در باره‌ی نسل جدید تلویزیون‌های 4K این شرکت در اختیار زومیت قرار داده است که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید:

ال‌جی از تلویزیون اولترا اچ‌دی جدید خود با فناوری «نقطه کوانتومی» به عنوان بخشی کلیدی و مهم از گسترش برنامه تلویزیون‌های خود در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015 که از 16 تا 19 دی‌ماه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود رونمایی خواهد کرد. تلویزیون اولترا اچ‌دی ال‌جی با فناوری نقطه کوانتومی، ترکیب رنگ گسترده‌تری دارد. همچنین در این تلویزیون ال جی اشباع رنگ نسبت به تلویزیون‌های LCD رایج بهبود یافته است. این تلویزیون سال 2015 در کنار سایر تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی و OLED شرکت ال‌جی عرضه خواهد شد.

فناوری نقطه کوانتومی ال‌جی بوسیله کنترل نانوکریستال‌هایی که اندازه‌ای از 2 تا 10 نانومتر دارند عمل می‌کند. در این فناوری هر نقطه بسته به اندازه‌اش، رنگی متفاوت از خود ساتع می‌کند. با اضافه کردن صفحه باریکی از کوانتوم در مقابل نور پس زمینه‌ی LCD، نرخ بازتولید رنگ و درخشندگی کلی تصویر، به شکل قابل توجهی تقویت می‌شود. نقطه‌های نانویی- که به قدری کوچک هستند که بتوانند خواص مکانیکی کوانتومی نشان دهند- رنگ‌های فوق‌العاده زنده و شفاف ساتع می‌کنند.

فناوری نقطه کوانتومی قادر است قابلیت‌های ممتاز نمایشگرهای فعلی اولترا اچ‌دی IPS شرکت ال‌جی را بالاتر ببرد. نرخ بازتولید رنگ در پنل‌های IPS ال‌جی که دقت رنگ فوق‌العاده بالا و زوایای دید بسیار گسترده دارد در مقایسه با سایر تلویزیون‌های LCD و LED رایج 30 درصد افزایش یافته است. این موضوع امکانی را برای تلویزیون فراهم می‌کند تا محدوده رنگ فوق‌العاده گسترده‌ای را نمایش دهد که برای محتواهای 4K ایده‌آل است.

تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی با فناوری نقطه کوانتومی با هدف دوستی با محیط زیست طراحی شده‌اند زیرا هیچ کادمیوم یا مواد سنگین سمی دیگری در آن‌ها بکار نرفته است.

این-کیو لی، نائب رئیس و مدیر بخش تلویزیون و مانیتور شرکت ال‌جی، می‌گوید:

فناوری نقطه کوانتومی جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی را به سطحی مدرن از کیفیت تصویر همراه با قابلیت‌های بازتولید رنگ زنده و شفاف می‌رساند. اضافه شدن تلویزیون Ultra HD با فناوری نقطه کوانتمی به لیست تلویزیون‌های ما در کنار تلویزیون‌های OLED که برنده جایزه شده‌اند، ال‌جی را به یک تولیدکننده پیشگام در خلق مبتکرانه‌ترین و متنوع‌ترین فناوری‌های تلویزیون در این صنعت مبدل می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات