با این وب‌سایت به کهکشان ویکی‌پدیا سفر کنید!

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح رنگی کهکشان در سایت WikiGalaxy
اگر هر کدام از ورودی‌های ذخیره‌شده در ویکی‌پدیا یک ستاره بودند، آسمان چه شکلی می‌شد؟
تبلیغات

ویکی‌گلکسی سرویسی هیجان‌انگیز است که چگونگی مصرف اطلاعات توسط کاربران را به‌نمایش می‌گذارد و توسط یک دانشجوی مهندسی فرانسوی طراحی شده.

در این پروژه‌ها، ورودی‌های ویکی‌پدیا هر کدام تبدیل به یک ستاره شده‌اند و شما را قادر می‌سازند در بین کهکشانی از اطلاعات گشت‌وگذار کنید.

ویکی پدیا خدماتی را فراهم آورده است که بسیاری از ما روزانه از آن‌ها بهره می‌بریم، اما وقتی تنها از یکی از داده‌های ورودی استفاده می‌کنید، حواستان به عظمت کل پروژه و داده‌هایی که در دسترس‌تان قرار گرفته، نیستید.

ویکی‌گلکسی به شما ایده‌ای از بزرگی و عظمت اطلاعاتی که در دسترس‌تان قرار گرفته را خواهد داد. نمی‌توان این روش را بهترین یا خلاقانه‌ترین روش ارائه‌ی اطلاعات دانست، اما مطمئنا این تلاش نیز در نوع خود بسیار جالب و قابل توجه است.

نقطه های رنگی در آسمان تاریک

ویکی‌گلکسی شامل ۱۰۰٬۰۰۰ مقاله یا به عبارتی ستاره است که کاربر می‌تواند در بین آن‌ها به گشت و گذار بپردازد. شما همچنین می‌توانید عنوان مقالات را جست‌و‌جو کنید، مشابه کاری که می‌توان در ویکی‌پدیا انجام داد.

به محض اینکه مقاله‌ای را انتخاب کردید، به وسیله‌ی پیچک زردرنگی به مقالات مرتبط با آن هدایت می‌شوید و می‌توانید بیشتر در مورد آن موضوع خاص اطلاعات کسب کنید.

این کهکشان مصنوعی با استفاده از HTML5 و CS33 و WebGL و jQuery و THREE.js ساخته شده و تجربه‌ی کار با آن چندان دل‌چسب نیست، اما به‌طور کلی پروژه‌ی هیجان‌انگیزی به‌حساب می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات